• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Hymer Schaudt 101 EBL utan ström i husdelen

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Bytte bodelsbatterier idag och tänkte inte på att bilen stod på 220 v så laddningen var på och pluspolen tog naturligtvis i sätet (jord) !
Nu har jag ingen 12v i husdelen och panelen är mörk. Säkringarna är kollade så dom är hela
men finns det några säkringar i Ebl som gör att hela husdelen är utan ström !
Finns det någon som reparerar Ebl om den är körd eller är det byte som gäller ?
Hjälp ! Mvh Tom

Lösning
Bilen fungerar igen,bröt strömmen till Ebl,n under några minuter ! Märkte att elen fungera i husdelen när bilen var igång
så jag bytte också en 2 amp säkring till en enhet som stänger av elen om spänningen blir för låg!
Tack till alla som hjäpte till!
Bytte bodelsbatterier idag och tänkte inte på att bilen stod på 220 v så laddningen var på och pluspolen tog naturligtvis i sätet (jord) !
Nu har jag ingen 12v i husdelen och panelen är mörk. Säkringarna är kollade så dom är hela
men finns det några säkringar i Ebl som gör att hela husdelen är utan ström !
Finns det någon som reparerar Ebl om den är körd eller är det byte som gäller ?
Hjälp ! Mvh Tom
hej
Prova denna firma som finns i Henån , är mycket hjälpsam.

mvh
Bengt

Tillbaka
Toppen