• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer S790

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2027
Undra om någon har erfarenhet av Hymer S790 en Mercedes 518cdi 184Hk.
Den är bygg på Mercedes chassi med tvillinghjul.

Sv: Hymer S790

Jag tycker den är mycket trevlig att köra beroende att motorn är en V6 188 hk. och en riktig automatlåda ( ingen robotlåda )

Sven-Olof

Jag tycker den är mycket trevlig att köra beroende att motorn är en V6 188 hk. och en riktig automatlåda ( ingen robotlåda )

Sven-Olof

Aningen off-topic:
Hur ser bränsleförbrukningen ut ex. vid landsväg 90km/h och full semesterpackning ut med den kombinationen av motor/växellåda?

Vi blev positivt överraskade av vår 3.0 lit. Fiat (177hk) + robotlåda i vår 4500kg bil med höjd om 3m och längd 7,75m. Vi mäter förbrukningen, under samma förutsättningar enl. ovan, till mellan 0,97-1.05 lit/mil. Vilket känns riktigt lågt.

Mvh!
Niklas

?

Vi blev positivt överraskade av vår 3.0 lit. Fiat (177hk) + robotlåda i vår 4500kg bil med höjd om 3m och längd 7,75m. Vi mäter förbrukningen, under samma förutsättningar enl. ovan, till mellan 0,97-1.05 lit/mil. Vilket känns riktigt lågt.

Mvh!
Niklas

Har samma förutsättningar i vår 3.0 Fiat 2016 robot 7,6m helintegrerat. 420 mil ToR Italien/Kroatien visade färddatorn 10.0l/100km. Uträknat vid pumpen blev det 10,7.

Tillbaka
Toppen