Tommy Dynér
FD HBK Medlem
Pandemin 2020 har onekligen påskyndat och utvecklat den digitala närvaron på många plan, bl.a. det här med branschmässor.
Erwin Hymer Group aviserar en ny strategi för sitt mässdeltagande i framtiden. Från och med nu får vi bara se deras deltagande vartannat år på europas två största mässor och på övriga mässor kan det bli ännu mer sällan om alls. Detta ska ses mot bakrund av den digitala satsning som både Hymer och flera andra tillverkare gjort under 2020 då Hymer var en av de första att inte delta i mässor vilket motiverades med coronapandemin.
– Under de senaste 12 månaderna har vi upplevt mycket positiva reaktioner på vår strategi att styra om vår sälj- och reklamstrategi mot digitala plattformar. Vårt fokus i processen har i högsta grad inkluderat våra handlare, skriver deras VD Martin Brandt i pressmeddelandet. Vi har framgångsrikt använt digitala plattformar för att attrahera tusentals nya kunder och, tillsammans med våra återförsäljare, har väckt deras entusiasm för våra nya produkter och erbjudanden.
Det här är ingen tillfällighet, idag kan man sprida sitt budskap, visa sina produkter mycket effektivare och billigare än vad de traditionella mässorna erbjuder.
Personligen tror jag inte att de traditionella mässorna kommer tillbaka och får samma betydelse som tidigare.
Tommy
Erwin Hymer Group aviserar en ny strategi för sitt mässdeltagande i framtiden. Från och med nu får vi bara se deras deltagande vartannat år på europas två största mässor och på övriga mässor kan det bli ännu mer sällan om alls. Detta ska ses mot bakrund av den digitala satsning som både Hymer och flera andra tillverkare gjort under 2020 då Hymer var en av de första att inte delta i mässor vilket motiverades med coronapandemin.
– Under de senaste 12 månaderna har vi upplevt mycket positiva reaktioner på vår strategi att styra om vår sälj- och reklamstrategi mot digitala plattformar. Vårt fokus i processen har i högsta grad inkluderat våra handlare, skriver deras VD Martin Brandt i pressmeddelandet. Vi har framgångsrikt använt digitala plattformar för att attrahera tusentals nya kunder och, tillsammans med våra återförsäljare, har väckt deras entusiasm för våra nya produkter och erbjudanden.
Det här är ingen tillfällighet, idag kan man sprida sitt budskap, visa sina produkter mycket effektivare och billigare än vad de traditionella mässorna erbjuder.
Personligen tror jag inte att de traditionella mässorna kommer tillbaka och får samma betydelse som tidigare.
Tommy
Senast ändrad: