• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer. Fläkt till duschen.

P1an

FD HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Hej är ny här på forumet även ny med husbil. Har en Hymer B678. Nu undrar jag hur man stänger av den irriterande fläkten som blåser in varmluft/luft in i duschen vid golvet. Den verkar dra luft från köket bakom spisen och konvektorn där. Har ALDE 3010, stänger jag av alden på panelen så slocknar fläkten, men det finns inget på panelen som fungerar till fläkten. Det är inte fläkten i alde pannan jag menar.

Med vänlig hälsning, Petri

P1an

FD HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022
Sv: Hymer. Fläkt till duschen.

Konvektor = element eller vad det nu heter. Min är en 2010a. Längst in i hörnet kanske 2 dm från golvet så sitter det ett utblås ner mot golvet så att vatten inte kan rinna in där. Där ur blåser det varmluft.

P1an

FD HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022

Har löst det nu. Följde kabeln från fläkten och den var kopplad till 12 pumpen på alden. Så jag har kopplat ur den så länge, jag ska köpa en kontakt och koppla på den så att man kan välja om man vill ha på den eller ej. Kan ju vara bra att ha om man tex vill torka kläder som man hängt iduschen.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    220,8 KB · Visningar: 12

P1an

FD HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22033
Medlemskap
2022

Hej jag har bara avstängning till gasol där, men jag ska kolla en gång till när jag kommer hem.

Med vänlig hälsning, Petri

Toppen