• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

hymer e610

F

F.d. 18368

Guest
Jag har hela hösten tittat på beg husbilar i Sverige. En del har jag varit för sent ute och andra har frugan inte godkänt. Nu har jag fått erbjudande om en Hymer E610 från 1996 som gått 10600 mil, i bra skick, säger säljaren. Har ännu inte haft tid att se den men säljaren påstår att E står för exklusiv. Den har bla ugn med grill och vinkelkök. Separat dusch och toa. Integrerat cykelställ.På bild ser den fin ut. Finns det några risker med en så gammal Hymer?
 
F

F.d. 279

Guest
Sv: hymer e610

Jag har hela hösten tittat på beg husbilar i Sverige. En del har jag varit för sent ute och andra har frugan inte godkänt. Nu har jag fått erbjudande om en Hymer E610 från 1996 som gått 10600 mil, i bra skick, säger säljaren. Har ännu inte haft tid att se den men säljaren påstår att E står för exklusiv. Den har bla ugn med grill och vinkelkök. Separat dusch och toa. Integrerat cykelställ.På bild ser den fin ut. Finns det några risker med en så gammal Hymer?
Hej, jag hade exakt en sån ungefär 99-01. Var mycket nöjd med bilen. Kom ihåg att den var trögstartad när det var lägre temperatur än 15 minus utan motorvärmare, det blev små sprickor i karossen strax ovanför vindrutan på insida. Tyvärr hade den bara luftvärme och den förde kraftigt liv när den drog igång vill jag minnas. Annars en toppenbil med samma utrustning som S-klassen men byggd på ett Fiat chassi, därav beteckningen E. Lite bökigt var det också att inte ha något alternativ till sängen ovanför förarutrymmet. Att det var den enda sängplatsen.

Bästa hälsningar

Hans
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: hymer e610

Hej, jag hade exakt en sån ungefär 99-01. Var mycket nöjd med bilen. Kom ihåg att den var trögstartad när det var lägre temperatur än 15 minus utan motorvärmare, det blev små sprickor i karossen strax ovanför vindrutan på insida. Tyvärr hade den bara luftvärme och den förde kraftigt liv när den drog igång vill jag minnas. Annars en toppenbil med samma utrustning som S-klassen men byggd på ett Fiat chassi, därav beteckningen E. Lite bökigt var det också att inte ha något alternativ till sängen ovanför förarutrymmet. Att det var den enda sängplatsen.

Bästa hälsningar

Hans

Använde ni inte långsoffan att sova i?
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: hymer e610

Jag förstår inte bökigheten att sova i sägen fram. tycker detta är kanon bara släta ut bädden lite och upp med den i taket. Bilar med bädd bak ska man ofta krypa i och försöka bädda. eller så är det två separata sängar bak och det är det ingen (mysfaktor) i hehe.
Jag anser att modeller med säng framme är de bästa. Sen har ju många bilar idag garage som är väldigt bra att ha men detta gör ju att sängen blir mist lika högt som en framsäng.
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: hymer e610

Jag förstår inte bökigheten att sova i sägen fram. tycker detta är kanon bara släta ut bädden lite och upp med den i taket. Bilar med bädd bak ska man ofta krypa i och försöka bädda. eller så är det två separata sängar bak och det är det ingen (mysfaktor) i hehe.
Jag anser att modeller med säng framme är de bästa. Sen har ju många bilar idag garage som är väldigt bra att ha men detta gör ju att sängen blir mist lika högt som en framsäng.

Hej Henrik, här tycks det finnas ett generationsdike. Jag ser att du är 38 år och har säkert god spänst i dina ben och prostatan är säkert i topptrim. Vi som har passerat 60 har problem med nattspring och att djungla upp och ner i en överslaf flera ggr per natt är ingen höjdare. Därför ser vår idealbil ut som så att sängen är på normalnivå.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: hymer e610

For oss 60+ er enkeltsenger en bra ting, ingen trenger å klatre over den andre om natta. Har sett par som har løst dette med å bruke begge sengene, spesiellt i biler hvor senga foran kommer ned i behaglig høyde så en slipper å bruke stige.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: hymer e610

Ja det är säkert så att vi alla har lite olika behov. Vi har själva en ganska liten Alkovbil Fendt 570,och då får man välja att bädda dinetten som har hårda knöliga madrasser och tar upp hela bilen eller klättra högt. Vi klättrar och sover i alkovern men som sagt när man blir äldre är det ingen bra lösning. Så när jag blir äldre vill jag ha en bil med säng fram där man kan sänka den ordentligt. Det är olika på modeller hur lågt det går att sänka den.
Sen har ju vår modell som är kortare än de som har säng bak en fördel. Vi ryms på vanliga parkerings rutor och kan parkera var som helst.
 
Toppen