• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Hylla med muggställ" - var tog den vägen?

F

F.d. 53277

Guest
Hej!

För några månader sedan så hittade jag en bild här på HBK som föreställde en slags hylla med muggställ, som passar till Citroen/Fiat. Man öppnar handskfacket i mitten och liksom ställer på denna hylla där.

Någon som vet vad jag menar och var man kan få tag i en?

Är på rull denna helg mellan Stockholm och Göteborg, så det kanske finns på vägen... :)

Hittade just en bild på den:
23936_78954a3e4bd6ffc3cb04b94ea71539ca.jpg
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
468
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Sv: "Hylla med muggställ" - var tog den vägen?

Forsberg i Hyssna har den i butiken sist jag var där men den är inte billig
 

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Sv: "Hylla med muggställ" - var tog den vägen?

Tittade Åxå på en sån där mugghållare , men vid närmare eftertanke så insåg jag att då blir luckan öppen hela tiden och det blir trångt om man vill kliva av förarstolen å gå bakåt i bilen. Det är ju inte nån liten lucka när man fäller ut den . Men det kan vara olika ifrån bil till bil. Hoppas det funkar i din iallafall. Hare gott.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: "Hylla med muggställ" - var tog den vägen?

Jag köpte en hopfällbar mugghållare på Biltema. Den är enkel att anpassa till/hänga på luckan och stjäl inget utrymme när den är infälld. Tyvärr är bilen inställd för vintern så jag har inget foto tillgängligt.
Jag har också tittat på ovannämnda hållare men det blir ju trångt när man skall passera så det blev Biltemas istället.
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
468
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Sv: "Hylla med muggställ" - var tog den vägen?

För min del blev det en sådan a 59.90kr från Biltema med lite modifiering.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    288,6 KB · Visningar: 17

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.626
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: "Hylla med muggställ" - var tog den vägen?

En annan möjlighet om man inte vill ha det stora facket öppet för att fästa brickan där är att fästa en bricka uppe på instrumentpanelen. Vi gjorde så i båda våra bilar. En plåtbit fästes under brickan och sedan vek vi till den och klämde fast den i det lilla locket där uppe. Sen kan man sätta vad man vill på brickan, t ex mugghållare, GPS, ask med växelpengar mm. Trodde jag hade kvar en bild men tyvärr inte.
 
F

F.d. 53277

Guest
Sv: "Hylla med muggställ" - var tog den vägen?

Jag tackar för alla tips och förslag! Jag är ändå lite inne på den där hyllan jag först skrev om, eftersom jag tänker att den får sitta där under färd och sedan förvaras någon annanstans.

Denna färd fram och tillbaka från öst till väst över Sverige är snart slut och jag lyckades inte pricka in något ställe på vägen som hade en sådan (förutom Kama som ligger i närheten av Jönköping, men idag är det söndag och sent och stängt...).
 
Toppen