• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Karosseri Huvlåset på Sonic 700SL

Yes, mitt huvlås på min Niesmann fryser också på vintern (säkert samma). Dom leder ner vattnet från vindrutan rakt ner på låset som då fryser. Slutade med att jag 3D-printade ett skydd som leder bort vattnet från låset. Men det brukar kunna gå att blåsa med varmluftspistol eller hårtork från grillen upp mot låset.

Hej. Har ni inte tillgång till ström och hårtork, kan ni fylla en plastpåse med varmvatten, lägg på den på huven så leds värmen så småningom ned, den metoden fungerade på frysta bildörrlås. mvh. roker

Yes, mitt huvlås på min Niesmann fryser också på vintern (säkert samma). Dom leder ner vattnet från vindrutan rakt ner på låset som då fryser. Slutade med att jag 3D-printade ett skydd som leder bort vattnet från låset. Men det brukar kunna gå att blåsa med varmluftspistol eller hårtork från grillen upp mot låset.
Jag satte en slang i hålet o ledde förbi vattnet. Enkelt. Lösningen på bilen från början är inte bra

Tillbaka
Toppen