F
F.d. 58882
Guest
Är det någon som känner till några firmor med svensk- eller engelsktalande personal i Tyskland som säljer reservdelar till EuraMobil,s bodelar?
Bennie
Bennie
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Köpte vår förra husbil (Eura) hos MS Reisemobile i Munster och dom var behjälpliga med reservdelar då och engelska var inget problem.
MS Reisemobile GmbH - Vermietung und Verkauf von Wohnmobilen und Wohnwagen in Münster
Att Sverige gick med i EU är en välsignelse.Att inom unionen kunna handla till priser som inte är i närheten av vad det kostar i Sverige. Att hålla svenska handlare under armarna & handla svenskt är i mina ögon tokigt eftersom dom då kan fortsätta med sin horribla prissättning. Det finns ju en orsak till att väldigt många av oss medlemmar väljer & har valt att köpa våra HB från annat EU-land. Helt fel ute är det ju inte eftersom en del handlare också importerar begagnade HB, fläskar på priset & säljer till "Sverigetrogna" konsumenter. Man får väl hoppas att utlandsköpen ökar & pressar handeln till att anpassa sig till prissättningen som i det övriga Europa.
Bennie
Första meningen i ditt inlägg håller jag inte med om, längre. Men att handla utomlands ger ofta en mycket fördelaktigare pris....
finns väl inget i denna bransch förutom en plats i skogen där du kan stå där de inte lurar skjortan av husbilsägare o vi är så flata så vi går på det gång efter annan medans de skrattar arslet av sig !![]()