• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Husdelsbatteriet laddar ej och värmen borta.

FruJengler

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36656
Medlemskap
2024
Hej. Jag kopplade om min Fiat multijett 130 Knaus 2011 på 230 V nu i vinter för den skulle få värme. Nu har värmen stängts av och bodelsbatteriet laddat ur helt. Den tar ingen laddning från 230 men startar jag bilen laddar batteriet. Kylen och annat funkar med 230 och inga huvudsäkringar är har löst ut. Är det någon som vet vad det kan vara? Om det är några säkringar på denna bil och modell som jag ska kolla på.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej. Jag kopplade om min Fiat multijett 130 Knaus 2011 på 230 V nu i vinter för den skulle få värme. Nu har värmen stängts av och bodelsbatteriet laddat ur helt. Den tar ingen laddning från 230 men startar jag bilen laddar batteriet. Kylen och annat funkar med 230 och inga huvudsäkringar är har löst ut. Är det någon som vet vad det kan vara? Om det är några säkringar på denna bil och modell som jag ska kolla på.
Fungerar batteriladdaren, har du 230V till den?, kan också vara så att batteriladdaren klarar inte att ladda ett tomt batteri.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Har du ett elblock? Då sitter en batteriladdare inuti den och tyvärr har de placerat en glassäkring inuti de flesta typer och den går inte att komma åt utifrån. Har du en annan batteriladdare så skulle jag prova med den. Kanske ha igång bilen ett tag så att inte bodelsbatteriet är helt tomt.
 

FruJengler

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36656
Medlemskap
2024
Har du ett elblock? Då sitter en batteriladdare inuti den och tyvärr har de placerat en glassäkring inuti de flesta typer och den går inte att komma åt utifrån. Har du en annan batteriladdare så skulle jag prova med den. Kanske ha igång bilen ett tag så att inte bodelsbatteriet är helt tomt.
 

Bilagor

  • received_387986233889502.jpeg
    received_387986233889502.jpeg
    164,8 KB · Visningar: 158
Toppen