Zlatko Schneberger
FD HBK Medlem
För dyrt och var skall man köra med den ..jag som åker bara i utlandet är idealet under 3,5 t och kortare än 6m...men ändå ha alla bekvämligheter .
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Visst kör dom ,men då har dom dispens för alla andra gäller skylten 3,5 t om det finns och då får du inte köraSå här ska en husbil va. Åker själv i en liknande och vill absolut inte ha mindre. Det kör ju stadsbussar i små städer och kan dom kan jag o även alla andra. Underbart skönt med lite space. Inte speciellt mer kostsamt än en mindre husbil heller vad jag vet.
Visst kör dom ,men då har dom dispens för alla andra gäller skylten 3,5 t om det finns och då får du inte köra
Står på skylten 3,5 t då är det som gäller ,sen den idiotiska undantaget med PB2 har inget med vikterna att göra utan bara att du får framföra fordon med B-kort uttaget före 1996 och om den är inte indraget på grund ...men vikterna det är dom det samma ,över 3,5 t tungt fordonSkylten jag tror du tänker på gäller oftast tung lastbil, som man rätt ofta kan se vid infart till stadskärnor, eller samhällen.
Oftast är husbilar reggade som personbilar, och kan då lagligt köras i samhällen, som förbjuder trafik med tung lastbil.
Dock förekommer skylten du nämner, men den är ovanligare.
Står på skylten 3,5 t då är det som gäller
Då får du åka till Östergötlands får Motala,där finns det som huvudtavla och utomlands är den normal ..och tyvärr än kan jag inte länka ,det tar lite tid innan Klubben fixar mina papper (tror jag)Det du pratar om är väl en tilläggstavla. Vad är det för huvudtavla?
Jag har aldrig sett en tavla där det bara står 3.5 t ensamt.
Kan du länka till en bild så vi kan se?
Då får du åka till Östergötlands får Motala,där finns det som huvudtavla
Som tur är så vill inte 90 % av alla husbilsåkare köra en så stor bil så det blir inget problem utan låt de som vill ha en så stor bil köpa den och vi som vill köra liten bil kan göra det. Vi har alla olika behov. Hade jag haft pengar då skulle jag köpt den och fixat till alla fel och hitta en plats att ställa den på. Sälja huset huset och köpa en bostad i Spanien istället så man kan bo där på vintern.Stor risk ätt få kritik här! !
Men jag lutar åt Zlatkos håll ! !
Inte bara då det gäller husbilar också modet med Suv? Men om vi håller oss till husbilar.
Så ska en husbil vara. Jo det finns säkert gott om plats innuti. O jag kan tänka mig att det inte blir så särskilt mycket dyrare än de som kör med väldigt nya " normalstora " husbilar.
Men vad skulle hända om alla Sveriges husbilsägare skulle inse att.. så här ska en husbil va!
Om 90 procent av husbilarna skulle va i den storleken? Om 90 procent skulle va amerikanska eller Concorde med en massa stjärnor?
Jag vet inte? Jag har varit i Holland flera gånger... där cyklas det ganska mycket.
Ett litet tält o lite utrustning. Jag pratade med ett par i 60 års åldern o de hade varit i Rom och vänt. Italien åk till västra sidan... försök hitta en parkering? ?
det är från bägge håll över gamla bron över kanalen bismotalagatan
Jag tänker på samma sätt, eller så kan man köra ner den tar nog inte så mycket diesel borde var en liten 6,2l V8 om jag gissar rätt. Skattebefriad och på hyrd tomt lär inte skattemyndigheten ha något att säja till om.Som tur är så vill inte 90 % av alla husbilsåkare köra en så stor bil så det blir inget problem utan låt de som vill ha en så stor bil köpa den och vi dom vill köra lite bil kan göra det. Vi har alla olika behov. Hade jag haft pengar då skulle jag köpt den och fixat till alla fel och hitta en plats att ställa den på. Sälja huset huset och köpa en bostad i Spanien istället så man kan bo där på vintern.
Man behöver inte bry sig om alla skyltar . det blir så krångligt om man gör det !!!!Den här skylten med 3,5 t som text är inte helt ovanlig.
Den här skylten med 3,5 t som text är inte helt ovanlig.
-----------------------------------------Man behöver inte bry sig om alla skyltar . det blir så krångligt om man gör det !!!!
Ok ibland får man ge sig , men den här klarar jag lätt !-----------------------------------------
Håller med, man kan få improvisera liiite ibland. Men när en sådan här rackare dyker upp så är det ju faktiskt inget direkt förbud.... Men kan bli väldigt krångligt om man inte bryr sig eller "sover" sig förbi.
Visa bilaga 205769
M.v.h. JANKRO.
-----------------------------------------
Håller med, man kan få improvisera liiite ibland. När en sådan här rackare dyker upp så är det ju faktiskt inget direkt förbud.... Men kan bli väldigt krångligt om man inte bryr sig eller "sover" sig förbi.
Visa bilaga 205769
M.v.h. JANKRO.