• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Generell fråga Husbilsverkstad Algarve

akejo

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
25070
Medlemskap
2027
Någon som har tips på bra husbilsverkstad i Albufeira eller i dess närhet?
Vårt förtält och markisen flög iväg i tromben som drabbade Albufeira camping i förmiddags. Skall prata med Folksam på måndag och skulle uppskatta rekommendationer av verkstad innan dess. Det vi behöver är ny markis, tips om ställe att köpa tält och stolar, bord mm. Möblerna blev till största delen järn och plastskrot.
Vad jag vet är vi tre svenska bilar på campingen och de andra två klarade sig bättre än oss, dvs bara mindre skador.

Några andra bilar fick träd över sig, husvagnar välte och villarvagnar krossades. Minst en person har avlidit, enligt rykten på campingen någon mer. Detta hanterar lokala myndigheter och campingens personal på ett bra sätt och media sköter den rapporteringen.

Men vi behöver som sagt hjälp med våra något mindre problem, tips mottages gärna.

Tackar för hjälpen, ringer verkstaden när jag talat med folksam i morgon.
Har försökt anmäla via hemsida som de vill men konstaterade att tromb inte passar in i deras mallar.

Som Sanddammaren skriver så är det Silves. Ingo & Jana Bruhns, tel +351 912 798 591. Internet: camping-technik-algarve.com. email: info @camping-technik-algarve.com
GPS N37 11 25 W008 26 53
Hoppas det funkar,
Gunnar

Ok verkar sm vi inte snackar om samma företag Har inte själv besökt dem men hört att de varit bra

Mobitech21algarve RV /Camper Service​

Tel +351910343795

Bilagor

• IMG_3100.webp
    IMG_3100.webp
    101,6 KB · Visningar: 11
Har varit hos Ingo & Jana idag, fick bra hjälp med att få bort delar från markisrester som kan lossna vid färd. Tyvärr tar det någon månad för dem att få hem en ny markis så det får vänta eftersom vi inte är kvar här så länge. De gjorde en översyn av bilen och såg inga andra skador. Köpte lite utrustning som ersättning för stolar och annat som krossats i tromben.
Åke

Husbilsklubben fungerar, inga svar över nätet än men en timme efter publiceringen knackade det på dörren och vi fick förslag på verkstad med rekommendationer i Silves.
Fy fasen. Tänker och känner med er! Vi stod med fallna träd runt oss för ett dygt år sedan. När naturen ryter är man liten! Sen får jag medge att jag inte ens kollade din tråd i lördags. Förstod inte att det var katastrof! Hoppas det går väl och att ni hittar grejor! :msn_heart:

Tillbaka
Toppen