• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsvänliga Öland

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Läste nånstans att det svenskar är mest kända utomlands för är avundsjukan. Om det stämmer är det väldigt tråkigt.

Beträffande er upplevelse om ni stod på "säker mark" så är det lugnt. Ni borde kanske ha bjudit in vederbörande på kaffe :)
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.164
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
I fredags var det en ny insändare i Barometern-OT.

Insändare: ”Sommarstugorna är problemet – inte husbilarna!”

När jag läser den styrks jag i min uppfattning att det inte är husbilisterna som "är de stora bovarna" när det gäller belastningar i naturen i allmänhet och på Öland i synnerhet. I de artiklar och insändare man har matats med de senare åren har ju husbilismen utpekats särskilt när det gäller naturslitage och nedskräpning. Men när man har kunnat synat dessa aktörer är det inte främmande att ana sig till att de för en agenda mot vår grupp. Visst finns det husbilister som inte alltid uppför sig korrekt men jag vägrar att "anta en gruppsynd".
 

Lasselind

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Lund
HBK-Nr
30473
Medlemskap
2024
Jag tror nog inte att husbilsägare står för så stor del av nedskräpningen i naturen. Vi har ju sophinken i husbilen. Om man tittar på alla badplatser, grillplatser med mera, så är det nog "vanligt folk" som står för nedskräpningen, som inte har sophink i personbilen.
 
Toppen