• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilstvätt

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2025
Hej gott folk!
Information inför den kommande säsongen som sniglar sig fram. En husbilstvätt i Stockholmsområdet. Alla kan ju inte tvätta hemma och detta skulle kunna vara ett alternativ. Är intresset stort så kanske vi kan få ett avtal med dem? (det är ju inte direkt gratis)
Lite siffror:
En tvätt för husbil i automattvätten kostar 375 kr (inkl. moms). Vi använder 5000 liter vatten till varje tvätt och återvinner sedan ungefär 95%.
Bilen åker igenom alla sköljbågarna som spolar bilen med vatten som är renat i olika stadier. Det sista bilen åker genom är två bågar med avjoniserat vatten + ett vax för att förhindra torkränder och ge extra glans.
Bilen kör själv genom den 65 meter långa hallen och det ska gå på ca 4 minuter.
Vi har även den manuella hallen med brandslang, högtryck och vanlig trädgårdsslang.
Det kostar 375 kr (inkl. moms) per påbörjad halvtimme, då ingår 2 liter kem som är designat för att ta bort trafikfilm samt asfaltsrester. VIll man ha mer kem så kostar det 19 kr/ liter (inkl. moms).
Vi tillämpar dropin i manuella hallen. Man kan alltså inte boka tid.
Vi säljer även MAC-seriens produkter i butiken.
Öppettider: mån-tors: 05-21 fre: 05-19 Helg: stängt www.hdtruckwashcenter.se är adressen till vår hemsida.
Hoppas detta hjälpte er, maila eller ring om ni har några frågor!
Med vänlig hälsning
Emma Persson
HD Truck Wash Center
Rudanvägen 4
136 50 JORDBRO

F

F.d. 25111

Guest
Sv: Husbilstvätt

Låter dyrt.

På Stigs Center i Göteborg tar dom 295:-för en heltvätt.

Då är det 5-6 man som handtvättar bilen. Avspolning, schampoo-tvätt avspolning och efterjustering. Hjul och rutor separat.

Provade själv innan jag ställde av bilen och jag hade absolut inte kunnat få den renare om jag gjort det själv. Bilen blev som ny.

Rekommenderas.

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2025

Det är säkert jättebra med tvätten i göteborg men jag tror du missförstod mej. Vi i Stockholmsområdet får då lägga till 2x ca 50 mil á ca 13:- så det är trots allt billigare i Stockholm, men se det som ett alternativ.

F

F.d. 2621

Guest

Typiskt tyken kommentar från tyresön, kan man tycka!

Tvätten vid Stigs Center låter ju helintressant. Vid vilken mack finns den, Donna?

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Låter dyrt.

På Stigs Center i Göteborg tar dom 295:-för en heltvätt.

Då är det 5-6 man som handtvättar bilen. Avspolning, schampoo-tvätt avspolning och efterjustering. Hjul och rutor separat.

Provade själv innan jag ställde av bilen och jag hade absolut inte kunnat få den renare om jag gjort det själv. Bilen blev som ny.

Rekommenderas.
Tack för ett utmärkt tips/rekommendation och utan egenreklam! Låter riktigt användbart för mig och säkert många andra närboendes.

Självklart ska en husbil handtvättas och inte automattvättas map alla utskjutande prylar som sticker upp på tak och sidor (ex; radio och TV-antenner, ljusinsläpp/rutor i plast, ventiler, AC, cykelställ, backamera, vindrutetorkare), har sett tillräckligt av problem på vanliga bilar som drabbat vanliga bilar med utrustning.

Har du möjligen ett tfn-nr till tvätten så att man kan undvika kösituationer genom att best tid ... ?

Toppen