• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsträffar

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
För 10 år sedan var vi på en mycket trevlig husbilsträff någonstans i Värmland. Det ordnades då och en del år framåt en ”Värmlandsträff” av medlemmar som bodde i Värmland. Det var mycket trevliga träffar som snabbt blev fullbokade. Nu verkar det som att ingen längre vill åka på husbilsträffar som medlemmarna i HBK ordnar. En väldigt tråkig utveckling tycker jag.
Under många år så fanns det många olika träffar att åka på innan pandemin men nu verkar det som att medlemmarna inte är intresserade av att besöka dom träffar som några medlemmar ordnar. Jag undrar varför det har blivit så? Förr i tiden så blev träffarna fullbokade väldigt fort och kölistan var lång.
Varför har intresset för att åka på husbilsträffar inte återuppstått efter pandemin undrar jag. Varför vill vi inte träffas längre. Nu sponsrar ju dessutom klubben träffarna.
Tycker det är något som vi ska prata om på årsmötesträffen.
 

Bilagor

  • 100_2389.jpg
    100_2389.jpg
    91,8 KB · Visningar: 30

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
857
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Vad jag vet anordnas det under denna helg 5-6 husbilsträffar landet runt, vi åker på en. Tycker tillgången på träffar är god.
i Vadstena var det en husbilsträff under valborg med ca 200 husbilar.
Den som söker, finner.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Men det är inte några träffar som någon som är medlemmar i husbilsklubben har ordnat. Vad jag pratar om är träffar som ordnas av medlemmar i HBK. Visst finns det en massa andra träffar som man ordnas av olika privatpersoner. Men blanda inte ihop dessa med HBK träffar.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Det är väl så att träffarna i hbk också anordnades av privatpersoner men via hbk, många av dessa har ju av olika anledningar lämnat klubben, vissa är verksamma i andra klubbar och ordnar träffar på annat håll medan andra har lagt av!

//Tommy
 
Senast ändrad:

Laima och Magnus

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
36523
Medlemskap
2024
Skrollade precis runt efter träffar i helgen om något som verkar intressant i södra delen av landet gärna.
Förutom såklart HBK träffen i kstad. Tips ?
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
834
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Ingen träff direkt men en intressant söndag lär det bli iallafall, slottet var oxå sevärt.
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
857
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Men det är inte några träffar som någon som är medlemmar i husbilsklubben har ordnat. Vad jag pratar om är träffar som ordnas av medlemmar i HBK. Visst finns det en massa andra träffar som man ordnas av olika privatpersoner. Men blanda inte ihop dessa med HBK träffar.
Kan inte du ta över staffettpinnen ordna en träff? Behöver inte ens ha el, bara en plats.
 

Gösta i Gamleby

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Västervik
HBK-Nr
15347
Medlemskap
2024
För 10 år sedan var vi på en mycket trevlig husbilsträff någonstans i Värmland. Det ordnades då och en del år framåt en ”Värmlandsträff” av medlemmar som bodde i Värmland. Det var mycket trevliga träffar som snabbt blev fullbokade. Nu verkar det som att ingen längre vill åka på husbilsträffar som medlemmarna i HBK ordnar. En väldigt tråkig utveckling tycker jag.
Under många år så fanns det många olika träffar att åka på innan pandemin men nu verkar det som att medlemmarna inte är intresserade av att besöka dom träffar som några medlemmar ordnar. Jag undrar varför det har blivit så? Förr i tiden så blev träffarna fullbokade väldigt fort och kölistan var lång.
Varför har intresset för att åka på husbilsträffar inte återuppstått efter pandemin undrar jag. Varför vill vi inte träffas längre. Nu sponsrar ju dessutom klubben träffarna.
Tycker det är något som vi ska prata om på årsmötesträffen.
På HBK s egen träffkalender finns ju denna träff SnällPlatsTräff Fåsås Dalarna första helgen i Juni,
men det är ju bara han som ordnar med träffen som har anmält sig det är ju lite dåligt.
//Gösta
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
På HBK s egen träffkalender finns ju denna träff SnällPlatsTräff Fåsås Dalarna första helgen i Juni,
men det är ju bara han som ordnar med träffen som har anmält sig det är ju lite dåligt.
//Gösta
Ja det lät som att det blir en träff i minsta laget. Bara få träffa sig själv
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Hej Eva
Jag har läst vad du skriver om att det inte är något intresse för träffar numera.
Kanske beror det på att vi var inte så många på den tiden typ Kaxholmen
Vi ”gamle” lärde känna varandra personligen och nu är vi så många så vi lär inte känna varandra på samma sätt
Dessutom så verkar det som att nuförtiden skall det finnas allt på en träff lika som en toppcamping och då blir det dyrt
Förr hade man allt i bilen dusch,toa,matlagning m.m.
Det har man nu med ”mycket”mer utrustning men kravet på el verkar vara ett måste
Men Eva jag saknar det med träffar precis som du och Hasse
Syftet med träffarna var ju att via ”långbord” lära träffa och lära känna varandra,kanske det är dags att börja igen
Misstänker att en viss ”blyghet” inför varandra ändå finns.
Lite att fundera över
Husbilsförsäljanrna bildade typ märkesklubbar i försäljningslyftet,kunde ju bjuda på en del som vi medlemmar som arrangerar träffar kan göra.
Vi som har utrymme för en träff 10-15 bilar , men kan bara ha tömning och vatten ingen el,dusch soptömmning
och toalett.
Vi provade men ingen kom
Förr hade vi några välbesökta träffar hemma men det är ju länge sen
Ha det bra hälsar Barbro och Gert i Tungelsta
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
857
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Hej Eva
Jag har läst vad du skriver om att det inte är något intresse för träffar numera.
Kanske beror det på att vi var inte så många på den tiden typ Kaxholmen
Vi ”gamle” lärde känna varandra personligen och nu är vi så många så vi lär inte känna varandra på samma sätt
Dessutom så verkar det som att nuförtiden skall det finnas allt på en träff lika som en toppcamping och då blir det dyrt
Förr hade man allt i bilen dusch,toa,matlagning m.m.
Det har man nu med ”mycket”mer utrustning men kravet på el verkar vara ett måste
Men Eva jag saknar det med träffar precis som du och Hasse
Syftet med träffarna var ju att via ”långbord” lära träffa och lära känna varandra,kanske det är dags att börja igen
Misstänker att en viss ”blyghet” inför varandra ändå finns.
Lite att fundera över
Husbilsförsäljanrna bildade typ märkesklubbar i försäljningslyftet,kunde ju bjuda på en del som vi medlemmar som arrangerar träffar kan göra.
Vi som har utrymme för en träff 10-15 bilar , men kan bara ha tömning och vatten ingen el,dusch soptömmning
och toalett.
Vi provade men ingen kom
Förr hade vi några välbesökta träffar hemma men det är ju länge sen
Ha det bra hälsar Barbro och Gert i Tungelsta
Låter intressant.
 
Toppen