• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsswitch Sverige<--->Tyskland?

F

F.d. 16191

Guest
Antag att jag är i Tyskland och hittar 'drömbilen'. Min svenska bil, kan den omsättas i Tyskland? Någon som vet?

Sv: Husbilsswitch Sverige<--->Tyskland?

Det ska inte vara några problem, så gjorde vi när vi köpte ny bil i Tyskland. Man får ju lite mindre i inbyte men å andra sidan kostar oftast den nya bilen mycket mindre i Tyskland.

Ja jag har varit spekulant på en Svensk reggad husbil i Tyskland.

Denna bil var inbytt av (den Tyska) firman i fråga mot en ny husbil.

Jag tror inte en tysk husbilsfirma kan stå ägare för en svensk husbil. Men en svensk husbil kan självklart säljas till Tyskland enligt Eu-reglerna men då byter den registrering.

Det stämmer säkert.
Den husbil jag tittade på stod reggad på den Svenska ägaren.

edit
Kollade precis, bilen är nu avregistrerad i Sverige.

Tack för Ditt svar:-) Har Du något minne av vad 'switchkostnaderna' var? Det vill säga (registrerings- mm)kostnader för att göra Din svenska bil tysk och Din tyska bil svensk.

Tillbaka
Toppen