• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsstölden under midsommarhelgen

ingela nordvall

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12519
Medlemskap
2024
Nu är det klart och vi har köpt en ny husbil. Det blev dyrare förstås.
Eftersom det var mitt i semesterperioden hände det inte så mycket på försäkringsbolaget efter det att de trettio dagarna hade gått.
Anmälan gjordes 2013-06-24. Det tog en vecka för oss att sammanställa en lista på alla inventarier, detta skulle polisanmälas för sig. Ersättning för lösöret kom 2013-08-08.
Vi var inte helt överens om bolagets bedömning av bilens värde. Vi fick då upplysning från bolaget om att anlita Handelskammarens oberoende värderare. Denna värdering ökade ersättningssumman som vi godtog. Lite tid till alltså men inte så farligt.
2013-09-04 anlände ersättningen från försäkringsbolaget. Vi har inte fått höra något om bilen återfunnits. Det är ju försäkringsbolagets bil numera. Innan ersättning betalas ut skall man skicka föra över bilen på bolaget.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Husbilsstölden under midsommarhelgen

Hur gick det med er semester ?
 

ingela nordvall

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12519
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsstölden under midsommarhelgen

Ledsen, för sent svar. Jodå i fick allt lite semester, en tur till Kroatien. Under denna resa bekantade vi oss med den nya husbilen, det är en hel den funktioner och knappar att gå igenom (för att inte tala om pip-signalerna som berättar något.
Nu har vi GPS-larm och rattkrycka.
 
Toppen