• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsplatser

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Nu vill jag gnälla lite. När vi åker runt med HB, som tex nu i Spanien, men lika även i Sverige, och går in på Husbilsplatser så hamnar vi alltid vid Vättern nånstans, ska man då hitta en plats i det land där man är just då så är det himla svårt att hitta var man är.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
När jag öppnar Husbilsplatser på telefonen (som har GPS till skillnad från min stationära dator) så hamnar jag i Sollefteå av någon anledning. Jag klickar då på den lilla runda ringen under + och - rutorna uppe till vänster och vips är kartan inzoomad och centrerad på platsen jag är på just nu.

Samma sak när jag är i bilen med laptoppen kopplad till GPS.

Fungerar det inte att klicka på den runda ringen för dig?

//Michael, medlem
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Du har måske glemt at tillade brug af din position, som her på det billede jeg får op.'

Hvis du giver tilladelse, så vil kortet altid starte der hvor du er, men så har du jo ikke mere at "gnälle" over ;)

Skærmbillede_20221123_175732.png
Nå jeg var vist nummer 2 på sagen
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.834
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Nu vill jag gnälla lite. När vi åker runt med HB, som tex nu i Spanien, men lika även i Sverige, och går in på Husbilsplatser så hamnar vi alltid vid Vättern nånstans, ska man då hitta en plats i det land där man är just då så är det himla svårt att hitta var man är.
Håller med dig. Det visste faktiskt inte jag heller. Så vi tillbringade sommaren med att köra tre varv runt Vänern! :cool::D
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
När jag öppnar Husbilsplatser på telefonen (som har GPS till skillnad från min stationära dator) så hamnar jag i Sollefteå av någon anledning. Jag klickar då på den lilla runda ringen under + och - rutorna uppe till vänster och vips är kartan inzoomad och centrerad på platsen jag är på just nu.

Samma sak när jag är i bilen med laptoppen kopplad till GPS.

Fungerar det inte att klicka på den runda ringen för dig?

//Michael, medlem
Jag har ingen rund ring,varken på ipaden eller på ifonen under +/-
 
Toppen