• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilslarmet ljuder!

F

F.d. 52986

Guest
Tänkte på en sak som inträffar lite då och då.Senast vid ställplatsen Smygehuk.
Ett husbilslarm ljuder över nejden ,kl 19 ca.Länge........men va f-n kan de inte stänga av oljudet????
Efterklok som man är borde jag kanske rusat min husbilskompis till hjälp och tagit fast
tjuven?Det kunde ju faktiskt varit så att han/hon behövde understöd.
Skall vi komma överens om att kolla upp larmen i fortsättningen?Det kanske skrämmer någon om det blir känt att vi samverkar.

Ha dä bra!
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Husbilslarmet ljuder!

Mitt larm startade mitt på tomten,Ir-deckaren larmade en liten mus hade kommit i läge för däckaren så det finns andra tjuvar fångades med fällan på morgon
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Husbilslarmet ljuder!

Du vet man låser upp bilen inifrån och skall gå ut med hunden men innan man är klar så har larmet aktiverats igen, speciellt kul när det är tidig morgon:wideeyed:
Om det är så att du har för vana att glömma stänga av larmet och det varje gång kommer förbi ett mindre basebollag så kommer du rätt snart tycka att det är pinsamt. Vilket i sin tur leder till att ditt minne drastiskt kommer att förbättras:D.
Själv tycker jag att det är trevligt och ganska självklart att man hjälper någon när larmet går.
 
Toppen