F
F.d. 14517
Guest
Hej! Köpte en Hymer Camp i Tyskland,körde hem till Ö-vik.Fick veta att jag skulle få vänta i 6 månader på gasbesiktning. Stod på mig så efter en vecka fick jag komma till Umeå. Döm om min förvåning när jag kommer dit så säger killen åt mig att skruva lös gallret för ventilen vid kylskåpet så han kunde kontrollera där. Dessutom skulle jag plock bort golvet i garderoben för att han skulle kunna kolla numret på Trumavärmaren. Nåväl jag gjoerde detta och han tittade in i ventilen och sa att jag måste täta avrinningshålen så att vid ett eventuellt läckage skulle gasolen rinna ut på sidan. Han skrev av numret på Truman och sedan var det klart! Han konstaterade också att jag måste sätta in en extra ventil i taket för att få frisk luft vid ett eventuellt läckage. Det vill säga 2 ventiler samt 2 takluckor!!?? Det hela tog ca.10 minuter och för det fick jag betala 8150:- Samt att jag måste beställa en tid för bes. Samt få de saker som han påpekat åtgärdade. Någon provtryckning behövdes inte för det var gjort veckan innan i Tyskland som det fanns papper på. Vansinne anser jag! Är det någon som kan ge en vettig förklaring?
Tacksam för svar! Leif i Ö-vik.

Tacksam för svar! Leif i Ö-vik.