• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilshund

F

F.d. 29837

Guest
Sv: Husbilshund

Här kommer ännu ett bidrag till "husbilshund".
Det är vår älskade Alice som har varit med oss på alla resor de senaste 10 åren.
Tre resor till Medelhavet har det blivit med henne. Idag startar vi resan mot Sydfrankrike och Alice är förståss med.
Vi har hittat en camping som ligger helt nära stranden och hundbadet där. Andra året vi åker dit.
Vi kommer hem 10 juli så vi hoppas att det inte skall bli för varmt för Alice.
Under åren med våra hundar har vi lärt oss var "hundbaden" finns och åker dit.
Trots allt är ju hunden viktigast i familjen.

Hälsningar Marianne Bengt o Alice i Torslanda
 

Bilagor

  • till hbk.jpg
    till hbk.jpg
    232,2 KB · Visningar: 3
F

F.d. 25134

Guest
Sv: Husbilshund

Verkar som om det bara är vår hund som inte tycker om att åka husbil. Han blir bara orolig, speciellt när vi ska parkera och köra iväg. Inte vill vi lämna honom hemma heller, så vi får väl åka mer, så kanske han till slut vänjer sig.

Ann o Poppe
 
F

F.d. 4067

Guest
Sv: Husbilshund

Hej!

Vilken ras är det ni har?Påminner om vår som är en tjeckisk pinscher(Prazsky krysarik)Dogge gillar att åka husbil,men vi har inte lämnat han ensam i husbilen!Han fyller 1 år 11 juli.Någera bra tips vore tacksamt åker till Kroatien i sommar.Sprutor och pass fixat
 
F

F.d. 8812

Guest
Sv: Husbilshund

Här är våra fyra husbilshundar!
 

Bilagor

  • IMG_1377.JPG
    IMG_1377.JPG
    33,2 KB · Visningar: 282
  • IMG_0893.JPG
    IMG_0893.JPG
    27,2 KB · Visningar: 277
  • IMG_0875.JPG
    IMG_0875.JPG
    25,7 KB · Visningar: 280
L

Lelle_22

Guest
Sv: Husbilshund

Hej!
Jag heter Hugo och är 9 år.
Husse säger att jag är en Pufox de Dingle (pudel/foxterrier från Dingle).

Trots min relativt höga ålder kan jag leka skeppsbrott i vardagsrummet utan att nudda golvet.

Jag äter allt, tycker mycket om barn och gillar att åka husbil.

Hugo
 

Bilagor

  • Axel o Alvin 2009 025.jpg
    Axel o Alvin 2009 025.jpg
    2,4 MB · Visningar: 5
F

F.d. 25134

Guest
Sv: Husbilshund

Det är en bichon havanais, en gammal herre på 11 år. MEN, i helgen har vi varit ute med vår "nya" bil, en Rapido och i den kunde han gå in och ut själv, vilket gjorde både honom och oss mycket gladare. Kanske han vänjer sig nu.
//Ann
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshund

Det är en bichon havanais, en gammal herre på 11 år. MEN, i helgen har vi varit ute med vår "nya" bil, en Rapido och i den kunde han gå in och ut själv, vilket gjorde både honom och oss mycket gladare. Kanske han vänjer sig nu.
//Ann

Jag blir så glad ! ! ! Köpa ny husbil för hundens bästa ! ! ! :D

Det gjorda vi också! Vår senaste hund kunde aldrig förlika sig riktigt med livet på havet. På våra resor genom Europa med combibil satt hon mest och hyperventilerade på långa sträckor och var ganska tagen vid framkomsten. Sedan får man heller inte ha hund på alla hotell.
Så vi köpte husbil! Hunden stortrivs, sitter i bilen så snart vi börjar packa! Hon ÄGER husbilen! :)
 
F

F.d. 25134

Guest
Sv: Husbilshund

Vi är också jätteglada, nu blir det roligt att ha med honom igen. Att vi sen också stortrivs med bilen gör ju inte saken sämre.
//Ann
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Husbilshund

Hej allihopa
Att påstår att vår Arko skulle älska att åka husbil vore en överdrift, men han älskar att komma fram till alla dessa nya platser.
Och kan man också få bada så är lyckan gjord..... :D

Och som också bilden visar, visst sover han ganska skönt också i husbilen ;)
 

Bilagor

  • IMG_0017.jpg
    IMG_0017.jpg
    992,4 KB · Visningar: 0
  • IMG_0038.jpg
    IMG_0038.jpg
    1,7 MB · Visningar: 0
Senast ändrad:
Toppen