• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilshatare?

Nilex

HBK Medlem
Inlägg
1.057
Kommun
Osby
HBK-Nr
10560
Medlemskap
2024
Har varit husbilsägare i 3 månader och tycker det är underbart att kunna se sig om i landet efter att varit sommarstugeägere i 9 år. Jag och min fru började lite försiktigt med att besöka Hälleviks Camping för en weekendövernattning och tryggt känna på husbilslivet. Detta slutade med att vi andra natten vaknade av ett fruktansvärt oljud vilket väckte oss och våra husvagnsgrannar. På morgonen kunde vi konstatera att någon kastat en oöppnad 33cl ciderburk i sidan på husbilen, tack och lov missade marodören fönstret med 15 cm. I natt hände det igen att saker kastades på vår husbil, någon kastade ett rått ägg på husbilen där den stod parkerad på vår garageinfart.
Efter 3 månader som husbilsägare har jag råkat ut för i mitt tycke 2 otrevliga sabotage,
jag hoppas att trenden bryts nu.

Ha en skön helg önskar Lex.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Husbilshatare?

Förstörelselustan är stor hos vissa personer. Vår husbil blev utsatt år 2010, med 3 märken i sidan och spräckt ruta när den stod på garageuppfarten. Detta var gjort med grannarnas fina sten som finns i rabatten. Ruta och reparationen av sidan gick på 48000 kr enligt Lf. Polisen tar emot anmälan och lägger ner den direkt, på grund av att brottet är svårt att lösa.
Nu är bilen vänd innåt så rutan kanske klarar sig nästa gång vandalerna är framme.
Bengt :mad:
 
F

F.d. 24837

Guest
Sv: Husbilshatare?

Tänk om man hade fått tag på en sån där marodör på bar gärning...
Fast nä de vill man nog inte..
 
F

F.d. 30007

Guest
Sv: Husbilshatare?

Hej!
Tycker mycket synd om er har själv inte råkat ut för något än men man vet aldrig när det händer.
Stå på er bara avundsjuka kan skapa sådant.

Med vänlig hälsning,
Lennart
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.787
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Husbilshatare?

Vi har haft husbilar i 15 år och kuskat runt i både Sverige och Europa. Har hitills inte haft några sådana problem. Hoppas ni slipper sånt i fortsättningen. Jag tror och hoppas att det hör till ovanligheterna att rent sabotage händer, och på camping och hemmavid dessutom. Ha förtröstan! Det är härligt med husbilåkande. Alla dessa nya platser man råkar på. De bästa platserna har vi råkat på när vi pratar med folk runt oss och när vi åkt fel. Vi brukar resonera som så att: OK, vi hamnade på fel väg men åt rätt håll och vi har aldrig åkt den, spännande.
Ha det bra med husbilslivet!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Husbilshatare?

Det finns mycket förstörelselusta bland dagens ungdom, särskilt nattetid och med sprit och knark i kroppen. Husbilar är inte det enda målet för förstörelselustan, det kostar kommunerna enorma summor för att hålla snyggt efter vandaler och klottrare. Trots att man i många fall vet vem förövarna är saknas resurser för att stävja ofoget. Det är enklare att bötfälla trafikanter!
 
Toppen