Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag blir mycket skeptisk till bolaget, när det inte finns något sätt att få en skriftlig offert, typ e-mail.Är det någon som känner till/ har erfarenhet av/ försäkringsbolaget Varsam försäkring?
DE erbjuder ett mycket förmånligt pris för helförsäkring av husbil.
Dom skickar offert via mail efter man har ringt dom. Ringde själv dom precis. Nämnvärt är att det är en åretrunt-försäkring, alltså ingen sänkning av premien när bilen är avställd. Annars var det ett bra pris, t.om det bästa priset jag fått när jag ägnat en hel del tid på att leta försäkring till vår snart inköpta husbil.Jag blir mycket skeptisk till bolaget, när det inte finns något sätt att få en skriftlig offert, typ e-mail.
Dom vill att man skall ringa = helt ointressant.
Det är väl ett ok pris, Vi kör ca 9 månader och har ugf samma summa utslaget per månad då.I trafik helförsäkring ett halvår sen garageförs resten av året knappt 4 tusen...är väl ok.2018 årsmodell..
Förstår dig, klart man måste få en offert skriftligt och inte bara på telefon. Verkar skumt.Jag blir mycket skeptisk till bolaget, när det inte finns något sätt att få en skriftlig offert, typ e-mail.
Dom vill att man skall ringa = helt ointressant.
Hej Micke.Hej,
Det där stämmer inte, självklart skulle du få hjälp av oss i ovan beskrivda situation.
(Visst var det dig jag träffade på mässan i Kista? Isf har du fått detta svar av mig då på söndagen men jag svarar här också för att inte andra medlemmar ska få en felaktig uppfattning.)
Har ni frågor så är det som vanligt bara att ringa oss, vi svarar inom 60 sekunder.
Mvh
/Micke
Kul att träffas både där och här!Hej Micke.
Det stämmer, vi träffades på mässan.
Både på fredagen och lördagen, när du kollat upp min fråga.
Tack för informativa samtal.
Men du får hålla med om att det inte var självklart, när man läste villkoren?
Bra att svaret kommer med här också!
Hej vilket bolag har du ? Vi ska hämta vår nya bil nästa vecka! Tacksam för svarI trafik helförsäkring ett halvår sen garageförs resten av året knappt 4 tusen...är väl ok.2018 årsmodell..
Gensidige tar inga nyteckningar av husbilar sedan något år, alla årsförsäkringar går bort för min del,betydligt billigare om man bara betalar när husbilen används,men ni som använder bilen året runt är en annan sak.Ringer just nu runt och fick bra pris från Varsam och behöver i följa av och påställning. Gensidige tar inte husbil över 4500kg så dom tappar några bilar nu för jag blir sne.
Med priset vi fick hos Varsam så är betalar vi ca lika mycket på helår som halvår hos Folksam, detta trots att vi har hem och hus hos Folksam.Gensidige tar inga nyteckningar av husbilar sedan något år, alla årsförsäkringar går bort för min del,betydligt billigare om man bara betalar när husbilen används,men ni som använder bilen året runt är en annan sak.
Folksam och TryggHansa har dom överlägset dyraste försäkringarna för min del,så dom går bort direkt, jag har Länsförsäkringar.Med priset vi fick hos Varsam så är betalar vi ca lika mycket på helår som halvår hos Folksam, detta trots att vi har hem och hus hos Folksam.
Hej Mikael Fang.Hej,
Det där stämmer inte, självklart skulle du få hjälp av oss i ovan beskrivda situation.
(Visst var det dig jag träffade på mässan i Kista? Isf har du fått detta svar av mig då på söndagen men jag svarar här också för att inte andra medlemmar ska få en felaktig uppfattning.)
Har ni frågor så är det som vanligt bara att ringa oss, vi svarar inom 60 sekunder.
Mvh
/Micke
Hej,Hej Mikael Fang.
Du skriver inte hur omfattande hjälpen är, i den situation som Peter & Lorella beskriver så sträckte sig ansvaret som vissa försäkringsgivare hade så långt att några fordon ansågs vara totalskadade, är det så att även ditt bolag kan anse sådan skada vara totalskada eller är maxersättningen 50000
tusen som P/L befarat, vara gärna övertydlig i ditt svar. Mvh Fritidsbonden
Hej igen.Hej,
I det fallet skulle fordonets vagnskademoment ta skadan och då är högsta ersättningen fordonets marknadsvärde.
/M