• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilservice i uppsala

F

F.d. 29908

Guest
Hej vi kommer att flytta från Umeå till Uppsala, och nu undrar jag om det finns några Uppsalabor i detta forum som kan rekommendera var man kan göra service på Adria husbilar. Såg att det var Upplands Bilforum som sålde Adria, men att Engströms husvagnar gör service på bodelen och service på chassidelen var det Dahlgren Auto. Några reflektioner kring dessa företag? ska man åka till ngn annan närliggande ort och göra service eller duger dessa? Rent spontant känns det inte seriöst att det behövas 3 aktörer för att sköta om ett märke. Tyckte det räckte med 2 som det var häruppe i Umeå, men kanske är en dum norrlänning :).

Bettan o Einar

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Sv: Husbilservice i uppsala

Hej.
Vi bor inte i Uppsala, men ganska nära (Knivsta).
Köpte vår Adria av Skoklosters Husbilar & Husvagnar (litet företag i Bålsta) som iofs inte är Adria återförsäljare men har gett oss mycket bra service
på allt som har med bodelen att göra.
Har anlitat Dahlgrens Auto både för vår husbil och vår Saab.
Tycker att de är seriösa och gör ett bra jobb samt håller sig inom den offererade prisnivån.
Engströms husvagnar har vi också possitiva erfarenheter av, de gör bra jobb (ibland kan det dock ta lite tid p.g.a. stor arbetsbelastning).

/ Einar

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Tycker du har kläm på vilka företag som gäller.
Eftersom jag själv bor i Uppsala och känner till dom två företagen mycket bra så kan jag verkligen rekommendera båda.

Vi har dessutom rabatt där.

Välkommen till Uppsala.

F

F.d. 29908

Guest

Men är dom inte godkända av Adria så lär jag inte vara så betjänt av att göra fuktesterna hos dom, då lär jag behöva anlita Engströms i Uppsala för att 5-åriga fuktgarantin ska gälla.

Hej.
Vi bor inte i Uppsala, men ganska nära (Knivsta).
Köpte vår Adria av Skoklosters Husbilar & Husvagnar (litet företag i Bålsta) som iofs inte är Adria återförsäljare men har gett oss mycket bra service
på allt som har med bodelen att göra.
Har anlitat Dahlgrens Auto både för vår husbil och vår Saab.
Tycker att de är seriösa och gör ett bra jobb samt håller sig inom den offererade prisnivån.
Engströms husvagnar har vi också possitiva erfarenheter av, de gör bra jobb (ibland kan det dock ta lite tid p.g.a. stor arbetsbelastning).

/ Einar

F

F.d. 29908

Guest

Låter ju bra, när jag ändå har med en Uppsalabo att göra. Så kanske du har koll på lämpliga vinteruppställningar? lämnar husbilen häruppe över vintern då vi har ett bra ställe inomhus. Men till nästa vinter kan det ju vara bra att ha lite koll. Har kollat runt en del och dit vi ska flytta, Stenhagen så får vi ingen uppställningsplats för sommaren. Så jag skulle även vara jätte tacksam för tips om var man kan ha bilen uppställd under säsong.

Tycker du har kläm på vilka företag som gäller.
Eftersom jag själv bor i Uppsala och känner till dom två företagen mycket bra så kan jag verkligen rekommendera båda.

Vi har dessutom rabatt där.

Välkommen till Uppsala.

F

F.d. 25109

Guest

Låter ju bra, när jag ändå har med en Uppsalabo att göra. Så kanske du har koll på lämpliga vinteruppställningar? lämnar husbilen häruppe över vintern då vi har ett bra ställe inomhus. Men till nästa vinter kan det ju vara bra att ha lite koll. Har kollat runt en del och dit vi ska flytta, Stenhagen så får vi ingen uppställningsplats för sommaren. Så jag skulle även vara jätte tacksam för tips om var man kan ha bilen uppställd under säsong.

Henrikssons husvagnar strax utanför Enköping har vinteruppställningsplatser för 1100 per säsong.

Henrikssons Husvagnar och Husbilar | Startsida

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Ska jag vara riktigt ärlig så är det svårt med uppsällningsplatser i Uppsala.

Har stor betydelse med närheten till Stockholm. Men visst ska jag hålla ögonen öppna.

F

F.d. 25057

Guest

Hej
Har en Adria - 07a med Renault motor, fukttester sköter Engströms om , du har även en i Upplands Väsby, service av chassidelen kan du även göra hos BeOs, finns numera vid Upplands Bilforum.ang. uppställningsplats ska jag ta fram ett telenr. som du kan ringa, återkommer.
Guy

Toppen