• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsdemonstrationer i Berlin

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Nej..dra åt H....... Sverige. Högsta värsta smittotalen i Europa. Över 800 nya fall på 100 00 invånare... men det bekymrar ytterst få. Man går in o ut.. hit o dit.. står det en skylt att..gå in o handla..en o en... nejdå.. regler gäller inte mig... jag är ju svensk... så något uslare oförskämdare mer korkat uppförande än jag sett i Sverige under Corona perioden... ofattbart ofattbart. Förbannad..är bara förnamnet. Så dra åt h.... svenskar..hur illa ni uppfört er.. Är det något att skryta om att man är sämst i Europa? Hoppas att jag för en gång skull varit tydlig med vad jag tycker..
 
Senast ändrad:

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Nej..dra åt H....... Sverige. Högsta värsta smittotalen i Europa. Över 800 nya fall på 100 00 invånare... men det bekymrar ytterst få. Man går in o ut.. hit o dit.. står det en skylt att..gå in o handla..en o en... nejdå.. regler gäller inte mig... jag är ju svensk... så något uslare oförskämdare mer korkat uppförande än jag sett i Sverige undet Corona perioden... ofattbart ofattbart. Förbannad..är bara förnamnet. Så dra åt h.... svenskar..hur illa ni uppfört er.. Är det något att skryta om att man är sämst i Europa? Hoppas att jag för en gång skull varit tydlig med vad jag tycker..
En åsikt med lite fakta
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Nej..dra åt H....... Sverige. Högsta värsta smittotalen i Europa. Över 800 nya fall på 100 00 invånare... men det bekymrar ytterst få. Man går in o ut.. hit o dit.. står det en skylt att..gå in o handla..en o en... nejdå.. regler gäller inte mig... jag är ju svensk... så något uslare oförskämdare mer korkat uppförande än jag sett i Sverige under Corona perioden... ofattbart ofattbart. Förbannad..är bara förnamnet. Så dra åt h.... svenskar..hur illa ni uppfört er.. Är det något att skryta om att man är sämst i Europa? Hoppas att jag för en gång skull varit tydlig med vad jag tycker..
Nej, det är väldigt dubbelbottnat...
Du vill bo här, och lider så av det
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Gillar man inte den "svenska linjen" mot Corona kan man alltid åka ner till Tyskland och se om de lyckats bättre med sina metoder som är munskydd och Lock Down. Eller fyll husbilen med förnödenheter och munskydd, ta på dig ett munskydd och kör ut på ett kalhygge och gå i egen karantän.
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jag har enbart klagat på hur illa folk har följt rekommendationerna... jag har inte skrivit ett enda ord om dessa rekommendationer. Eftersom jag är född i Sverige så är det kanske inte jättekonstigt att jag bor här.. förstår inte vad du har med det att göra? Jag har inte skrivit att jag lider av att bo här? Varför skulle jag det ? Jag har följt rekommendationerna. Av olika skäl... ålder o sjukdomar. Gäller inte enbart mig själv.. Jag tycker att människor som inte följer rekommendationerna är grovt klandervärda. De tar på sig anvaret för att föra vidare en sjukdom som kan leda till att någon.. särskilt äldre.. dör. Om man inte ser det allvarliga i detta ska man ligga lågt.. inte tjafsa .. man visar bara upp sitt dåliga omdöme för andra. Det handlar inte bara om dig... du... det handlar om de som riskera stora skador eller att dö. Ta den här diskussionen med t ex stackars Adam Alsing..m fl....
 
Senast ändrad:

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Jag har enbart klagat på hur illa folk har följt rekommendationerna... jag har inte skrivit ett enda ord om dessa rekommendationer. Eftersom jag är född i Sverige så är det kanske inte jättekonstigt att jag bor här.. förstår inte vad du har med det att göra? Jag har inte skrivit att jag lider av att bo här? Varför skulle jag det ? Jag har följt rekommendationerna. Av olika skäl... ålder o sjukdomar. Gäller inte enbart mig själv.. Jag tycker att människor som inte följer rekommendationerna är grovt klandervärda. De tar på sig anvaret för att föra vidare en sjukdom som kan leda till att någon.. särskilt äldre.. dör. Om man inte ser det allvarliga i detta ska man ligga lågt.. inte tjafsa .. man visar bara upp sitt dåliga omdöme för andra. Det handlar inte bara om dig... du... det handlar om de som riskera stora skador eller att dö. Ta den här diskussionen med t ex stackars Adam Alsing..m fl....
Ja! Och dom jävla svenskarna gör allt för att smitta så många som möjligt. Norge, danmark, tyskland, Italien dom inte har hatt ett enda fall eller? Där alla alltid följer alla restriktioner fullt ut med god marginal? Sen att du är född i Sverige har väl inte med saken att göra, det går utmärkt att flytta iallafall, många dom gjort, kallas ofta utlandssvenskar. Och vad jag har med den saken att göra? Ingenting, men du skriver på ett forum, och borde vara mycket medveten om att det kan komma frågor på inlägget, vilket det gjorde i detta fallet. En enkel fråga som du verkade ha svårt att hantera. Men jag blir fascinerad av dig som vet hur jag har gjort i olika sammanhang. Hur skulle du villja att regeringsbeslutet skulle se ut för att såna som du inte skall ha föra smittan vidare. Själv gör jag mitt med god marginal. Och även om vi båda jobbat hemma i över ett år beställer maten så butiken plockar färdiga kassar mm är det omöjligt att leva som en erimit. Tror du ligger långt efter mig i hänsyn till andra.
Och ja det finns allt för många slappa bland folk, myndigheter o politiker. Men kan nog inte kalla alla för det du kallar alla i alla lägen
 
Senast ändrad:

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Bra att du följer rekomendationer. Jag klagar på de som inte följer dessa. Jag tycker att det ska alla göra.
Regeringsbeslutet ? Har jag inte skrivit något om. Hur du gjort i olika sammanhang... har jag inte skrivit något om.? Måste man verkligen behöva bli..utlandssvensk.... intressant ord.. för att få lov att klaga på att väldigt många svenskar inte följer rekommendationer.?
 
Toppen