• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbils TV

SorenJ

HBK Medlem
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
2671
Medlemskap
2025
Önskar tips på bra husbils TV Led utan DVD som drar lite ström o inbyggd digitalbox

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025
Sv: Husbils TV

Jag köpte en Grundig 19 VLE 2101 T2 vilken jag är kanonnöjd med.
Den verkar dock vara slutsåld.

Fördelen med den är att den har en bra funktion som gör att du kan se på film från USB-minne eller hårddisk. Den klarar nästan alla filformat. Även DVB T2 mottagare vilket innebär HD kanaler.

Du har kanske utrymmer för 22" och då har Elgiganten några olika Grundig.

Senast ändrad:

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

När vi köpte vår husbil saknades TV och antenn, men säljaren satte in en TV som han brukade monterade in i dom flesta bilar..

Den ska vara strömsnål och ha många funktioner var hans motto..

Funktionerna är:
USB
HDMI 1
HDMI 2
Scart
PC-IN
VGA
Inbyggd Boxer
Inbyggd DVD

Plus andra saker som hörlursuttag och ingångar för TV spel mm..

Märket är DMTECH
Storleken är 19"
12 volt.
Drar 25 watt.

Billig å bra enl säljaren, vi är i alla fall nöjda hittills.

Om jag inte missminner mig helt så betalade vi 3500kr för Tv, antenn, TV fäste för montering i tv-skåp som gör att vi kan snurra teven mot sängen eller mot sofforna, inkl montering.. Kanske var specialpris eftersom vi köpte bilen av honom!!

Pratade med en som hade en galen inkoppling på sin förra tv, först en omformare från 12volt till 230volt och sen en omformare från 230volt till 12volt annars fungerade inte deras TV..

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Hej!
Kan bara skriva under på Indians inlägg. en superbra TV som uppfyller alla de krav som i alla fall vi har på en husbils-TV. Ett stort plus dessutom att den går in i det gamla TV- skåpet för en tjock-TV trots att detta är dimensionerat för en betydligt mindre TV.

Staffan

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan, har just köpt och invigt en -GRUNDIG 22" Vision7 full HD- utan DVD på ELGIGANTEN. Extrapris ca.2400:-

Den har allt som för tillfället skall finns i senaste kanalväljarna. D.v.s. dvb-T2 som annars fortfarande saknas i de flesta apparaterna, och då går det inte att få in HD kanaler. TV1, TV2 och TV4 sändningarna i HD ligger fria även om man inte har HD abonnemang från Boxer.
Den drar bara knappt 2,5A, mindre än hälften av vad den gamla mindre TV'n med lös box drog.
Mycket bra EPG (Elektronisk programguid) med många funktioner.
Inspelning till USB minne.
Time Shift upp till tjugo minuter m.m.
Lite extra finess på högtalarna med rätt skapligt ljud.

Kanalväljaren verkar mycket känslig och behöver inte så stark signal från antennen som mina gamla boxar.
På ett ställe där boxarna brukade hitta så många som ca. 65 kanaler från olika sändare, slog den nya TV'n rekord och kände av och la in 147 st.

Hittills mycket nöjd faktiskt.
Det enda man kan gnälla lite över är att den tar rätt lång tid på sig att söka, men å andra sidan så hittar den flera kanaler än andra boxar/TV, och det verkar även som den lägger de starkaste kanalerna i ordning från TV1 och uppåt när den sökt klart.

M.v.h. JANKRO.

Toppen