• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbils import från USA

M

mikkis

Guest
hej

Någon i klubben som har erfarenhet av AMT motorhomes i Kungsbacka.

Vi har börjat fundera på att importera en husbil via AMT, men har lite frågor om företaget samt lite annat, så att komma i kontakt med någon som köpt en usa husbil av AMT.

Mikkis

F

F.d. 8517

Guest
Sv: Husbils import från USA

Åk över o käp en själv du de e billigare o mycke roligare. de finns massor..har själv tagit in en men de va flyttgods o då blire billigt oxo.

Sven..:music-icon::mcride:

F

F.d. 25147

Guest

Hej
Jag har också kommit i kontakt med AMT motorhomes när jag har sökt information om att importera Amerikanska Husbilar. Även jag är intresserad av information om AMT eller någon annan som importerar Amerikanska Husbilar då jag inte är intresserad av att göra det själv utan vill ha en nyckelfärdig husbil här hemma.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25144

Guest

Ursäkta att jag lägger näsan blöt....
Har varit mycket i USA pga att vår äldsta dotter o 3 barnbarn bor där. Vi var på en gigantisk RV-show (husbilsmässa) inne i Portland, Oregon för ca 2 år sedan.

Man kan säga vad man vill men stora husbilar det har dom däröver. Många har s.k. slide-outs på sidorna som gör dom nästan dubbelt så stora. Visst det ger rymd och utrymme, men.....jämför vi med europeisk standard så är det som att jämföra våra hus med de amerikanska. Mycket smäck och papp känns det som. Även om dom är billiga skulle jag inte vilja ha en amerikanare själv. Hela inredningen ser för det mesta prålig ut och andas inte kvalité. Då får man nog satsa på dyra märken men då faller ju hela idén med att importera billigt.

Detta är min högst personliga syn på husbilar fr USA, ni har säkert en annan antar jag...
Det bästa är att åka över själv o "kolla på dom" innan ni ger er in i någon import tror jag.

Tack för ordet!

/ChristerP

F

F.d. 25147

Guest

Jag är väl medveten om att man får vad man betalar för.
Men frågan är om det är värt 1mille mer att köpa en Europa tillverkad buss.?
Bilen jag är sugen på kan man få nyckelfärdig för 1,2 – 1,5Mille. Om jag ska köpa en motsvarande EU bil så ligger dom på 2-2,5Mille.

F

F.d. 25144

Guest

Jag är väl medveten om att man får vad man betalar för.
Men frågan är om det är värt 1mille mer att köpa en Europa tillverkad buss.?
Bilen jag är sugen på kan man få nyckelfärdig för 1,2 – 1,5Mille. Om jag ska köpa en motsvarande EU bil så ligger dom på 2-2,5Mille.

OK Micke,
är det en bil i det prisspannet du funderar på så är det nog värt besväret att köpa en flygbiljett och ett antal hotellnätter och syna lämpliga objekt på plats o se vad du får för pengarna. Det hade i alla fall jag gjort. Kanske du till o med kan importera den själv till gamla Svedala. I det fallet lär du säkert få resan betald med råge....:D

/ChristerP

F

F.d. 25147

Guest

Hej ChristerP
Problemet för mig är att jag inte kan åka över då mitt jobb innebär att jag MÅSTE kunna infinna mig inom 24 tim, Däremot så har jag ett fritt jobb under normala förhållanden och kan jobba hemifrån eller från min tilltänkta husbil.
Det är därför jag är intresserad av att köpa en nyckelfärdig buss här hemma.

Toppen