• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilen Test?

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Jag har prenumererat på Husbilen Test och väntat på ett nytt nummer men inget kommer. När jag försökt ringa och kontakta dem har telefonnummret upphört!
Har de möjlige kursat?
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Tittar man på det bolag som ger ur Husbilen test, Förlags AB Fri Tid, är detta bolag aktivt enligt Allabolag.se.
Det är till detta bolag jag betalt prenumerationen, så jag väntar mig kommande nummer av tidningen. Hoppas att det inte är någon konkurs på gång.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Tittar man på det bolag som ger ur Husbilen test, Förlags AB Fri Tid, är detta bolag aktivt enligt Allabolag.se.
Det är till detta bolag jag betalt prenumerationen, så jag väntar mig kommande nummer av tidningen. Hoppas att det inte är någon konkurs på gång.
Jo aktivt men har ingen revisor och i likvidation. Det är nog kört!
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Fick idag information om en ny husbilssajt, där chefredaktören för Husbilen Test tydligen lierat sig med en annan "branschprofil".

Så här skriver man bland annat på sajten:


Stefan Janeld

Var i 12 år chefredaktör för tidningen Husbilen Test.



Har skummat igenom delar av det redaktionella innehållet, och det verkar mest bestå av gammal skåpmat från den avsomnade tidningen.

Pålle
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Då hade man tur för en gångs skull. Betalade in 20/2 förra året. Synd bara på en riktigt bra tidning.
 

bennyja

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2024
www.alltomhusbilen.se
Stor annons, helt uppslag, i tidningens sista nummer.

Tråkigt att tidningen försvinner tycker jag. En helt annan känsla att bläddra i en tidning jämfört med att läsa på en skärm.
Får försöka bättra på skoltyskan och köpa Promobil istället. :)
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Tittar man på det bolag som ger ur Husbilen test, Förlags AB Fri Tid, är detta bolag aktivt enligt Allabolag.se.
Det är till detta bolag jag betalt prenumerationen, så jag väntar mig kommande nummer av tidningen. Hoppas att det inte är någon konkurs på gång.
Första numret i år skulle kommit 21 januari, så det är sannolikt kört tyvärr.
En riktigt bra tekniktidning enligt min åsikt...
 

Matsalamande

FD HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
18216
Medlemskap
2023
Fick brev om att Husbilen Test har upphört och att den inte gick ekonomiskt att driva vidare.
Känner nostalgisk sorg för att tidningen innehöll mycket bra o praktiska tips och personalen var kunnig.
Och har haft den som följeslagare på husbilsresor ,jag har prenumererat på den sedan start.
Stefan Janeld är en kunnig och duktig kille och har lagt enormt mycket energi och kraft på tidningen.
Att jag förlorade lite pengar på inbetald prenumeration bryr jag mig inte ett dugg om. Det är betydligt
tråkigare för dom som arbetade med tidningen.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vårt husbilsäventyr började just med Husbil test tidningen. Tror vi upptäckte tidningen på Elmia mässan 2012 och allt var frid o fröjd tills vi började övervintra och inte kunde prenumerera på tidningen i pappersformat. Det positiva som hände i samma veva var att vi upptäckte HBK och där är vi fortfarande. RIP Husbil Test och tack för bra inkörsel i husbilslivet...

1616935026046.jpeg
 
Toppen