Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En husvagn brann ner idag på Våxnabruks campingLäste rubriken att en husbil har brunnit ner på campingen i Ovanåker kommun.
Tur att jag fricampa![]()
Det avstånder kan du kanske få på en campingplats om de närmsta grannarna inte satt upp något förtält men på en parkering kan man kanske inte förvänta sig det. Jag har då aldrig sett någon sådan parkering i allafall.Bilar kan såklart brinna lite varstans.
Det verkar dock inte så ibland när bilarna ställs alldeles intill varandra på ställplatser och parkeringar.
Vi vill gärna ha de 4 metrarna mellan bilarna (som Räddningsverket föreskriver) med tanke på brandspridningen om en bil skulle börja brinna, men det är ofta flera som fnyser åt detta...
Jag under om det finns några föreskrifter om brandsäkerhet som måste uppfyllas innan ställplats kan börja byggas och sedan tas i bruk?4 meter tycker jag man bör hålla även när det inte är carona jag brukar sträva efter det avståndet vist har jag blivit mobbad för den uppfattnigen
Det varierar nog ber. på vilken kommun det gäller.Jag under om det finns några föreskrifter om brandsäkerhet som måste uppfyllas innan ställplats kan börja byggas och sedan tas i bruk?
Ja,det kan hända överallt.Idag tog en husbil eld på väg 76 under körning.Lyckligtvis lyckades en lastbilsförare släcka innan det blev för stort.Orsak trasig bakhjulslager.Kan inte bilar börja brinna över allt?
Ja,det kan hända överallt.Idag tog en husbil eld på väg 76 under körning.Lyckligtvis lyckades en lastbilsförare släcka innan det blev för stort.Orsak trasig bakhjulslager.
Mvh
Överlast kanske![]()
Absolut ingen överlast.Bilen var helt tom,t.o.m vattentankar.Var en saluvagn tillhörande en bilfirma.Överlast kanske![]()
Nä när det skär så gå det fort i denna värmeÖverlast kanske![]()