Tommy Dynér
FD HBK Medlem

Aftonbladet Weekend hade i söndags ett resereportage med husbil, signerat Robert Collin, tidningens välkände motorjournalist och krönikör.
Robert hade valt en Coronasäker rutt, välkänd för många av oss. Broarna över Öresund och Stora Belt, sedan Tyska Östersjökusten, med massor av svensk-minnen, de flesta från 30-åriga kriget. Han passerar Schwedeneck (svenskhörnet) som åtminstone jag aldrig tidigare hört talas om, vad jag förstår visste inte heller byborna varför deras by fått just detta vackra, men lite märkliga namn. Sedan gick resan vidare till mera bekanta platser som Lübeck, Wismar, Stralsund och bort mot den polska gränsen och Greifswald.
Men det var inte den bekanta resvägen och destinationerna som lockade mitt intresse......

........ nej det var den inledande ingressen av artikeln, Husbil är det coronasäkrade sättet att resa.
Så sant, så sant......trevligt att en välrenommerad motorjournalist som Robert Collin bekräftar vad många av oss husbilsåkare det senaste året påstått och devisen vi levt efter. Det ökade intresset för husbilar och mobil fritid bekräftar också att marknaden delar den uppfattningen.
Tommy
Bilagor
Senast ändrad: