• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur varmt blir det på sommaren?

F

F.d. 4454

Guest
Jag hade tänkt ta med mina katter i vår husbil i sommar, men oroar mig om det blir för varmt för dem? Det är vår första husbil så vi har ingen erfarenhet av hur varmt det blir inne i den om man står stilla över en dag (i skugga). Vi har ingen AC i bodelen. Vad säger ni som har erfarenhet av att åka med era husdjur. Är AC i bodelen ett måste?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Hur varmt blir det på sommaren?

Du skriver att bilen står i skugga. Då lär det inte bli så olidligt varmt i husbilen. Den har ju en betydligt större volym och bättre isolering än en vanlig personbil. Om du dessutom ställer fönstren i vädringsläge och har takluckan öppen eller på glänt så är det inga problem.
 
F

F.d. 164

Guest
Sv: Hur varmt blir det på sommaren?

Hej jag tror inte att det skall vara några problem.
Vi har själv katt men den är inte äldre än att den bara har varit med under förra sommaren men då var det inga problem.
Vi hade husvagn tidigare och då hade vi två hundar med och det skapade inga större problem för oss.
Så tag du med dina katter i bilen och ha en trevlig sommar hela familjen
Ps; en liten fläkt kan va bra om det skulle bli för varmt
Mvh Jörgen
 

Bilagor

  • HPIM2022.JPG
    HPIM2022.JPG
    1,3 MB · Visningar: 1
Senast redigerad av en moderator:

mediavia

FD HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1872
Medlemskap
2021
Sv: Hur varmt blir det på sommaren?

Vi har rest en hel del med våra hundar i husbilen under den varma årstiden och det har aldrig varit några större problem med värmen. Man måste dock alltid sörja för god ventilation genom att t ex ha takluckan öppen vid stillastående. Själva har vi AC men inte i bodelen. Jag vill också bara uppmärksamma dig på att solen förflyttar sig under dagen. Något man måste tänka på när man lämnar djuren och är borta några timmar.
Vi önskar att ni får många trevliga turer i sommar och att katterna kommer att trivas i husbilen.
 
F

F.d. 4454

Guest
Sv: Hur varmt blir det på sommaren?

Tack för alla svar. Jag känner mig lite lugnare nu angående värmen. Sedan är det ju ett helt annat problem hur bra det överhuvudtaget kommer att gå att ha med 3 st "medelålders" katter som inte tycker om att åka vanlig bil, men vi får prova med en lite kortare resa först...
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.603
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hur varmt blir det på sommaren?

Hej Karin och Conny, jag tror jag också länkar er vidare till ett tjugotal inlägg som vi fick ihop i slutet av -07. De handlar om koppel, transportsätt, katter som gillar att resa (Busan), katter med Europass som hatar att resa (Millan), fem katter och två hundar i samma bil, värme m.m.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t23125/

Lycka till. JANKRO.
 
Toppen