• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur vanligt är det att tyskar duschar sina hundar i offentliga duschrum?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Igår bevittnade jag hur en tysk med irländs varghund gick in i en dusch på en byggdegård på Gotland. Föraren hade en stor skåpbil och ett stort släp med medeltida campingutrustning. Idag kollade jag lokalen, duschrummet var rent men det var en stor vattenpöl i omklädningsrummet samt spår av urinering på duschdörren. Kollade med vaktmästaren om någon betalt för dusch men svaret var "naj dou".
Vilka är det egentligen som beter sig så husbilsfolk får dåligt ryckte ???
 
Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Folk av alla nationaliteter beter sig illa. Det värsta jag sett var svenskar som tömmde latrinkasetten i tvättstugan i hamnen i Skillinge. Jag gick dit och sa ifrån och fick svaret att det var bara urin. Pappret som fanns i tanken fångade de upp från tvätthon med skogspinnar och bar ut och slängd i en buske. Jag kollade dem hela tiden och upprepade mina synpunkter, tror de skämdes en smula för de var tysta under pinnaktiviteten.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Igår bevittnade jag hur en tysk med irländs varghund gick in i en dusch på en byggdegård på Gotland. Föraren hade en stor skåpbil och ett stort släp med medeltida campingutrustning. Idag kollade jag lokalen, duschrummet var rent men det var en stor vattenpöl i omklädningsrummet samt spår av urinering på duschdörren. Kollade med vaktmästaren om någon betalt för dusch men svaret var "naj dou".
Vilka är det egentligen som beter sig så husbilsfolk får dåligt ryckte ???

Mycket dåligt beteende naturligtvis, men vi tar tyskar i försvar - Europas bästa husbilsfolk och Europas bästa ställplatser i tillägg finner man i Tyskland!
 
F

Foxis

Guest
Igår bevittnade jag hur en tysk med irländs varghund gick in i en dusch på en byggdegård på Gotland. Föraren hade en stor skåpbil och ett stort släp med medeltida campingutrustning. Idag kollade jag lokalen, duschrummet var rent men det var en stor vattenpöl i omklädningsrummet samt spår av urinering på duschdörren. Kollade med vaktmästaren om någon betalt för dusch men svaret var "naj dou".
Vilka är det egentligen som beter sig så husbilsfolk får dåligt ryckte ???
Tog du en diskussion med tysken?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Självklart ska man alltid försöka konfrontera de som inte sköter sitt husbilsliv på ett hållbart sätt och fråga om de är medvetna om att deras beteende skapar problem. De upplevelser jag har är att de flesta inte förstår att de gör fel och är tacksamma för upplysningen. Att det sedan finns ett litet fåtal som skiter i andra får vi leva med precis som det är i samhället för övrigt.
 

Sundgren

HBK Medlem
Inlägg
126
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2024
Det var en de mer korkade rubrikerna på en tråd. Korkat folk finns det i alla nationaliteter.
Ta saken direkt med dem det gäller istället.
Naturligtvis tar man inte med sig hunden in i hygienutrymmena oavsett vilket land man kommer ifrån. Om det inte är en arbetande ledarhund vill säga.
 

Kristina-Tommy

FD HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Österåker
HBK-Nr
13179
Medlemskap
2022
Sen finns det de som helt ogenerat skiter i naturen typ 10 meter från toan på rastplatsen Albacken för några år sedan när vi var där. Toapappret låg också kvar efter besöket . Den svenska allemansrätten…….gillas av vissa nationaliteter. Gissa vilka
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
900
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Men husbilsfolk är ju densamma som vanlig folk,eller blir man annorlunda bara man skaffar sig husbil ...i så fall är det lustigt !
Jag tror om vi tog vanligt folk och trängde in dem i vita plastlådor (kanske en och annan orange metallic plåtlåda) på hjul och ställde många sådana för tätt intill varandra så skulle det nog också kunna hända grejer.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Jag tror om vi tog vanligt folk och trängde in dem i vita plastlådor (kanske en och annan orange metallic plåtlåda) på hjul och ställde många sådana för tätt intill varandra så skulle det nog också kunna hända grejer.
Då har du tur som "folkskygg"norrlänning ,här nere är vi ganska trängda redan i "våra"lägenheter fast det beror mest på folk ...man blir ju inte annorlunda bara man skaffar sig plastlåda men det är vad jag tror.Jag förändrar inte mina levnadsvanor bara för att jag turistar i Tyskland ,Ok lite kanske ..
 
  • Gilla
Reaktioner: T68

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Efter 20 inlägg blev det två svar, ett par kränkningar och några inlägg utanför ämnet. Skönt att man får ställa frågan utan att bli skjuten.

Jag konfronterar folk rätt friskt enligt Gunilla. Hon tycker jag ska lugna ner mig och bli trevligare.

Stänger tråden och omformulerar ny fråga nästa gång jag inte hinner ifatt "förövaren"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen