• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur tusan sitter den fast?

F

F.d. 58882

Guest
Sv: Hur tusan sitter den fast?

Kan det a något liknande denna anordning för TV-antenn?

Bennie

Bilagor

• 006.JPG
    006.JPG
    1,1 MB · Visningar: 6
  • 007.JPG
    007.JPG
    1,4 MB · Visningar: 5
  • 008.JPG
    008.JPG
    1,4 MB · Visningar: 5

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Tack för din omtanke, jag tror vi väntar och ser om det är någon som bytt en sådan innan jag börjar skruva isär. :)

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Svarar mig själv.

Finns på Forsbergs 280kr/st

Skall bara vara att dra rätt upp.. hm.. min sitter som berget.:rolleyes:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kan det være skorsten fra kylskåpet? Noen biler er blitt utstyrt med utløp over tak i stedet for standardløsningen gjennom veggen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

To muligheter for "hatten" - røret gjenget og hatten skrudd på eller hatten er klemt ned på røret. Meget tvilsom til om en skal skru løs tårnet for bytte av plasthatt. Har aldri demontert den typen, fiama utgaven som sitter på taket av min bil byttes på under 5 minutter med enkle verktøy. Den er avgass fra stekugnen på toppen av Tec-Tower skapet.

Det vil hjelpe om en vet fabrikatet på hatten ;)

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Sån här sitter på min bil men antagligen används den inte men annars får jag köpa en sådan sådan du har hos Forsbergs.
Bäst skulle vara att ta bort den helt om den ej används. sitter på ett känsligt ställe. Som vanligt mina bilder uppner. Blir rätt om man klickar på den.

Bilagor

• Tak_2.JPG
    Tak_2.JPG
    941,9 KB · Visningar: 217

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ser ut som skorsten til Alde fra den tiden, dobbelt rør fra panna til skortenen. Indre rør for eksos ut, yttre rør for luft til forbrenningen. N+B pleier å kamuflere dette røret så en må lete for å finne det, se etter en firkantet møbeldetalj rett under skorstenen. Dagens løsning er ut gjennom veggen, det fjerner behovet for forlenger for langtids bruk i snørike områder.

Toppen