• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur ska jag göra?

F

F.d. 58749

Guest
Hej alla som är vana Spanien resenärer, så här är det. Vi planerar att åka söderut med mål och övervintring i Spanien, men vi vill ha kontakt med omvärlden. Vi åker 16 december. Min fråga är hur ni gör, köper ni sticka och SIM kort i Sverige eller ska vi köpa i Tyskland, Frankrike och Spanien. Vad är bäst?
Vi har inte övervintrat tidigare men nu har vi uppnått den åldern som gör att vi inte har arbete som inkräktar på fritiden.
Vore tacksam om vi fick hjälp av alla duktiga i klubben.
/Staffan

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Hur ska jag göra?

Vi övervintrar för 5:e året nu men köper inga SIM-kort utan utnyttjar de Wi-fi som vi kommer åt och det är en hel del. Vi kör med Skype om vi måste prata med någon. Använder våra Telia abonnemang och SMS:ar om vi måste.

Dorishult

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
6745
Medlemskap
2025

Hej alla som är vana Spanien resenärer, så här är det. Vi planerar att åka söderut med mål och övervintring i Spanien, men vi vill ha kontakt med omvärlden. Vi åker 16 december. Min fråga är hur ni gör, köper ni sticka och SIM kort i Sverige eller ska vi köpa i Tyskland, Frankrike och Spanien. Vad är bäst?
Vi har inte övervintrat tidigare men nu har vi uppnått den åldern som gör att vi inte har arbete som inkräktar på fritiden.
Vore tacksam om vi fick hjälp av alla duktiga i klubben.
/Staffan

Hej Staffan!
Vi var i Spanien/Portugal förra vintern och åker iväg efter nyår till Spanien!
Då jag fortfarande har ett eget företag och därför måste ha bra internet när jag själv vill!
Vi åker raka vägen genom Tyskland/Frankrike och använder oss av befintliga Wi-Fi i dessa länder!

I Spanien tycker jag att Masmovil är helt oslagbart! Man köper ett simkort på utvalda butiker där de även pratar skandinaviska!
God tur!
Lasse & Eva

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022

Hej, vi åker för sjätte året till Spanien, åker minst en gång per år vissa år har vi åkt två gånger. Vi använder Wifi på de platser vi övernattar, de flesta campingar har den servicen fritt eller till en skaplig kostnad dygn , vecka eller månad.

F

F.d. 58749

Guest

Lasse o Eva
Ni skriver utvalda butiker kan ni vara lite mer tydliga vad ni menar med det, är det hela "kittet", SIM kort och sticka och vilka butiker är det?
/Staffan

Dorishult

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
6745
Medlemskap
2025

Lasse o Eva
Ni skriver utvalda butiker kan ni vara lite mer tydliga vad ni menar med det, är det hela "kittet", SIM kort och sticka och vilka butiker är det?
/Staffan

Masmovil har en del "egna" butiker men det finns andra också, sök på Goggle efter Masmovil så hittar du mer info.
När det gäller simkort kan du använda sticka som du har eller router, bara de är olåsta. Vi sätter kortet i en router för då kan vi båda använda internet samtidigt.

Sök även här på husbilsklubben det finns massor med info om Msmovil

Mvh/Lasse

F

F.d. 58749

Guest

Tack alla för tipsen, jag tror jag vet hur jag ska göra nu.
/Staffan
icon7.gif

Toppen