• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur söker man om säsong husbilsplatser på fjället?

Dagge

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
31185
Medlemskap
2023
Er det möjligt och ansöka och hur gör man det? Hur mycket koster slik plats ungefär? Nån som har plats de inte skal bruka till uthyrning?
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Vet inte men eftersom det finns campingar med ”spiketält” i fjällen, där man ser annonser från folk som vill sälja sina ”spiketält” för att dom avser lämna/säga upp platsen, så finns det uppenbarligen campingar av säsongskaraktär. Dom jag sett brukar dock i huvudsak innehålla husvagnar. Har ingen egen erfarenhet av dessa, men det finns flera i Vemdalsfjällen t.ex.
 

Dagge

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
31185
Medlemskap
2023
Vet inte men eftersom det finns campingar med ”spiketält” i fjällen, där man ser annonser från folk som vill sälja sina ”spiketält” för att dom avser lämna/säga upp platsen, så finns det uppenbarligen campingar av säsongskaraktär. Dom jag sett brukar dock i huvudsak innehålla husvagnar. Har ingen egen erfarenhet av dessa, men det finns flera i Vemdalsfjällen t.ex.
Tack för svar!
 
Toppen