• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur säkra är våra husbilar?

F

F.d. 7303

Guest
På morgonen idag läste jag i Hudiksvalls Tidning om en trafikolycka söder om Hudiksvall med en husbil och personbil inblandade. Till min fasa ser jag på bilden att hela husdelen är avsliten från chassit, i det här fallet var de bara två personer i husbilen och de satt i hytten. TÄNK om det suttit personer i husdelen. Jag tycker att det här manar till eftertanke och krav på någon form av säkerhetsklassning på husbilar.
Tyvärr avled en kvinna i personbilen.

Länken är nog aktuell bara idag 21/8
Hudiksvalls Tidning - www.ht.se

Hälsningar Gunnar
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Hur säkra är våra husbilar?

Jag såg en gång en nyare Adria husvagn som gått av vägen och förmodligen kasat en bit i diket, den var inte grann att titta på!
Nu var ju detta en husvagn men det skiljer nog inte mycket i uppbyggnaden och hållbarheten på husvagn/husbil
Det får ju inte väga mycket och därför tål nog inte dessa fordon/vagnar så mycket stryk!
Konsekvenserna blir nog fort ganska ödestigra med kontakt av träd, bilar, diken o.dyl!
Det som kan sägas är nog att det gäller att tänka sig för och köra försiktigt samt att hoppas att övriga trafikanter tänker någorlunda likadant som du.
Ett motto som får gälla i klubben!!!!:yes:
 
Toppen