• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur prata med passagerare bak?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Intressant inlägg willep må jag säga, men mitt problem är av en annan art som gör att jag tyvärr inte är lämplig att ge dig några vettiga råd. Jag tror nämligen att jag måste starta en egen tråd, jag vet inte, annars blir det väl Knut eller någon annan ansvarig i Webb-gänget som raderar både mig och mina framtida inlägg, även om jag har betalat mitt medlemskap här på HBK långt i förväg...
Vi bor i en liten 6m plåtis där vi sitter väldigt nära varandra och min stora önskan är att INTE (alltid) behöva kommunicera "med passagerare bak", dvs. min evigt frågvisa fru! OK, jag förstår, ursäkta för kapningen av din tråd, det ordnar sig. Ett svar dyker väl upp så småningom... Glad Påsk på dig/er!
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Borde detta inte gå att lösa med vanliga bluetooth hörlurar (in ear/on ear) och någon valfri app i nallen, typ whats up, skype eller liknande?
Det är ju många som kör med telekonferenser och liknande så en lösning på problemet borde ju finnas(?)
Hur menar du, ska vi ha varsin telefon då eller? Nu har jag ju grejor som vi är nöjda med men kanske nån annan vill ha tips.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi bor i en liten 6m plåtis där vi sitter väldigt nära varandra och min stora önskan är att INTE (alltid) behöva kommunicera "med passagerare bak", dvs. min evigt frågvisa fru! OK, jag förstår, ursäkta för kapningen av din tråd, det ordnar sig. Ett svar dyker väl upp så småningom... Glad Påsk på dig/er!
Finns ju bra hörselkåpor som dämpar det mesta, skulle inte det funka? Frågan är ju vad frun tycker...
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Problemet med mange MC intercom er at de er laget for montering i hjelmen. En må finne de som benytter et øreheng eller Secret Service slanger :D
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Det får vara en väldigt tyst bil då eftersom jag är hörselskadad och frun har väldigt svag röst pga sin sjukdom. Vi har som sagt var hittat en lösning som funkar för oss.
 
Toppen