• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur nolla trippen på Ducato -09

F

F.d. 5898

Guest
Hejsan
Vi har precis kommit hem med vår nästan nya Burstner Quadro 664
Men av någon knäpp anledning verkar den vara levererad med tysk handbok på själva bilen.
Hur gör jag för att nolla trippen , jag har snikvarianten av färddator.
Annars är bilen en 157 hästars 3,0

Mats o Cilla

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Hur nolla trippen på Ducato -09

Jag förmodar att det är samma som på -08. Där trycker du på torkararmens ände ett antal gånger tills du kommer till TRIP. Håll då inne knappen tills den nollar.

F

F.d. 5898

Guest

Tack för den uppgiften , det skall jag kolla när jag kommer hem för dagen.

Kan någon även hjälpa till med farthållaren.
Jag fick ingen riktig koll på hur den fungerade.

1.Vrida på spaken för att ha den igång .

Men sedan skall jag lyfta spaken för att den skall "låsa"
Och sedan lyfta igen om jag vill öka samt nedåt för att sänka .
Men vad är knappen RES tror det stod så , jag tyckte inte den fungerade till något.
Är den för att komma ihåg förra inställda värdet eller är den till för att koppla ur den igen

På andra bilar jag kört har det varit knappen på änden som låser sedan har man bara höjt eller minskat med andra knappar.

Skall ringa om en Svensk brux idag så jag kan förstå , brukar annars köra tryck och försök förstå metoden , men denna gång gick jag bet på detta.

Mats o Cilla

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Mycket riktigt så startar du farthållaren genom att vrida på spaken. En kontrolllampa tänds då på instrumentpanelen. Den ser ut som en stiliserad hastighetsmätare.

När du för spaken uppåt låser du farten vid aktuell hastighet. Du kan sedan öka med ca 2km/h genom att föra spaken uppåt respektive minska genom att föra den neråt.

Trampar du på någon av pedalerna släpper farthållaren. Trycker du sedan på RES (Resume) så återtar bilen den tidigare hastigheten innan pedaltrycket.

Toppen