• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Hur mycket kostar mjölken...?

F

F.d. 1370

Guest
Med tanke på kommande övervintringar har jag följt alla de trådar som tagit upp campingavgifter i ex. Spanien, Portugal. Likaså har jag rätt bra koll på dieselpriser, motorvägsavgifter m.m.

Men frågan är hur mycket kostar mjölken? Vilka är levnadsomkostnaderna i Spanien jämfört med Portugal. Var lever vi billigast (men bra)? Skulle vara intressant att höra era synpunkter, särskilt om ni är, eller har varit övervintrare i sydligare länder.

Hittade denna länk med EU´s matindex, vilken är en bra ledtråd, men kanske inte hela sanningen:

Google Översätt

(Om någon undrar över landet Kalkon, så är det google´s översättning av Turkey!)

Det är självklart många andra preferenser som avgör valet av "vinteride", men "mjölkpriset" har likväl en viss betydelse.

Nils

Sv: Hur mycket kostar mjölken...?

Det är förvånande att skillnaden inte är större mellan Sverige och Tyskland/Frankrike (117-105).

Man upplever Sverige som dubbelt så dyrt!

Sv: Hur mycket kostar mjölken...?

Kan vara inköp av "drycker" som påverkar det att det känns dyrt eller billigt...:twitcy:

Tillbaka
Toppen