• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur mäta datamängd?

F

F.d. 25023

Guest
Jag har nog sett här på forumet tidigare inlägg om hur man mäter datamängden man har förbrukat, men kan inte hitta inläggen....

Jag skulle vilja ha ett enkel program för Windows och ett för iPhone/iPad som kan mäta antalet Gb jag har förbrukat av det månatliga 5Gb som ingår i MasMovil månadsmängd.

Det måste ju finnas någon enkel program eller app!

hälsning
jyrki

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hur mäta datamängd?

Jag använder Dataman för att mäta datamängder i min iPhone/iPad.

mzl.xmoaypuv.320x480-75.jpg

S

Sören-6830

Guest

Jag använder också Dataman, men tyvärr stämmer inte den uppmätta förbrukningen där med Telias noteringar.
Är det så att Dataman måste aktiveras varje gång man sätter på iPhone?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag använder också Dataman, men tyvärr stämmer inte den uppmätta förbrukningen där med Telias noteringar.
Är det så att Dataman måste aktiveras varje gång man sätter på iPhone?

Min mäter sedan appen började att användas trots att jag vid något tillfälle stängt av min iPad.

bild-735229.PNG

F

F.d. 52943

Guest

Söker en app till android som kan mäta trafiken - för att kunna avgöra om 4g med begränsad datamängd funkar för oss, eller om fiberinvestering måste till.
Har försökt installera de två jag hittade i shopen, men fick malwarevarning på båda (Data traffic monitor & Network traffic monitor).

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På min første Android for litt over ett år siden testet jeg endel diagnostic tools, noen av disse hentet ut tellerene i fra driverene for wifi og mobilnett. Svakheten med dette er at de ikke akumulerer så de starter på null hver gang en restarter telefonen. Mener å huske at den fortsatte å telle når en slo på igjen nettet etter eksempelvis flymodus. Telleren ble heller ikke nullet ved bytte av wifi nett. Kan være et akseptabelt alternativ.

Problwmet med nett monitorer er at de for å kunne akumulere over restarter må lagre trafikkdata og ha full tilgang til netverken - for enkelt å lage en malware' eller bli feilaktig mistenkt for å være malware.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Jag har nog sett här på forumet tidigare inlägg om hur man mäter datamängden man har förbrukat, men kan inte hitta inläggen....

Jag skulle vilja ha ett enkel program för Windows och ett för iPhone/iPad som kan mäta antalet Gb jag har förbrukat av det månatliga 5Gb som ingår i MasMovil månadsmängd.

Det måste ju finnas någon enkel program eller app!

hälsning
jyrki

Gratisprogram troligen den mest använda för pc
Wireshark · Go deep.
Så avlyssnar du ditt nätverk med Wireshark - TechWorld

Bosse

Senast ändrad:

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

I min Acer Phone så finns det under inställningar en flik med "Data Usage" där kan man ställa in mätperiod, jag har månad, och även en max- och en varningnivå. Där kan man också se trafiken uppdelad på WLAN, och på de båda SIM-korten jag har i. Dessutom kan man även se förbrukningen per applikation. Den sämmer bra överens med operatörens uppfattning.

Det är ingen särskild app. Trodde det var standard i Android 4, men det är kanske något telefontillverkaren lagt till...
/Bertil

Toppen