• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur lösa detta, om det ens går?

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Vi har boxer tv hemma som övergått till Tele 2.
Eftersom jag är comviq kund oxå (systerföretag till tele 2) så får jag stream i deras tv app helt gratis, det dras ingen surf.

Nu till problemet, appen stödjer inte apple lightning till hdmi för att kunna visa upp mobilskärmen på tven. (endast ljud )

Om jag skapar ett wifi nät med min mobil och använder chromecast och kollar i tele 2 app i min ipad, castar till tven då fungerar det, men då dras det surf (blir inte gratis)
Sätta simkortet i en modem eller router löser heller inte problemet.

Finns det nått mer alternativ hur man skulle kunna få över Iphonens bild och ljud till tven så att streamingen blir gratis?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi har boxer tv hemma som övergått till Tele 2.
Eftersom jag är comviq kund oxå (systerföretag till tele 2) så får jag stream i deras tv app helt gratis, det dras ingen surf.

Nu till problemet, appen stödjer inte apple lightning till hdmi för att kunna visa upp mobilskärmen på tven. (endast ljud )

Om jag skapar ett wifi nät med min mobil och använder chromecast och kollar i tele 2 app i min ipad, castar till tven då fungerar det, men då dras det surf (blir inte gratis)
Sätta simkortet i en modem eller router löser heller inte problemet.

Finns det nått mer alternativ hur man skulle kunna få över Iphonens bild och ljud till tven så att streamingen blir gratis?
Enklaste är väl att ringa Tele2. Återkom gärna med svaret isf.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Det har jag gjort, de skylde på att appen är så ny ca 2 år. De hade ingen bra lösning. köpen en större padda med plats för simkort, billigt och bra?:eek:

Det har jag gjort, de skylde på att appen är så ny ca 2 år. De hade ingen bra lösning. köpen en större padda med plats för simkort, billigt och bra?:eek:
Har ingen lösning på det. Det verkar ju konstigt att det dras surf om du kastar från appen. Jag har ju samma men android och surf oändlig med Tele2men utomlands så borde det ju vara smidigt med fri surf.
 
Toppen