• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur länge räcker strömmen

F

F.d. 15535

Guest
Hej
Vi är nya i husbilssvängen och har en Dethleffs-05 halvintegrerad.I september var vi ute från fredag middag till söndag .hade värme och kyl på gas hela tiden samt tv ca 4 tim totalt.Redan Lördag kväll var strömmen slut i husbilsbatteriet och allt blev kallt,Luftvärme i bilen.Är detta normalt och vad kan jag göra åt det?
:twitcy:
 
F

F.d. 53009

Guest
Sv: Hur länge räcker strömmen

Med motorn på tomgång och kanske strålkastarna tända, så är det möjligen OK. Det beror ju också på generatorns skick. Man undrar hur hög generatorspänningen var?

Birger
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Hur länge räcker strömmen

Då verkar det lite konstigt att tillverkarna av husbilar monterar in laddare på 15 - 20 A när batterierna ändå bara kan ta emot 3 A.
Här finns ju pengar att spara.
Hej!
Jag har fördjupat mig in lösninga med växelriktaren från JANKRO som jag med flera tycker är suverän om man är lite händig.
Följaktligen projekterar jag en installation som passar mig och kom på så sätt i kontakt med CETEK som har en annan lösning som de nyligen har fått testad. Resultatet kommer att puliceras under december (7/12?) i tidningan Husbilen Test som både finns att köpa som papperstidning och elektronisk på nätet.
//Conny
http://www.ctek.com/sv/dcdc/default.aspx

PS
Hjertmans (båttillbehör) kommer att ha D250S Dual och Smartpass på lager och i katalog nästa år.
DS
 
Senast ändrad:
Toppen