• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur kan man ringa med datorn

F

F.d. 12848

Guest
Hur kan man ringa med datorn när man är i utlandet,vilken utrustning fordras, åker till spanien runt 1 oktoberför 6 mån.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hur kan man ringa med datorn

Det räcker med en Dator och anslutning till Internet och sedan laddar Du ner Skype som är ett Program.
Sedan är det bara att ringa till alla som har Skype installerat på Datorn och det är Gratis.
Du kan också skaffa Dig ett eget telefonnr från Skype och med detta nr så kan Du ringa till alla telefoner i nästan hela världen till en mindre kostnad.
Själv har jag inget vanligt abonnemang utan ringer över bredbandet direkt utan dator.
Hls kurt.b;) :D
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Hur kan man ringa med datorn

Först och främst en Internetuppkoppling. Snabb, går ej med typ Telias mobilkort.
Då kan man använda Skype. Mycket bra program brukar prata med dotter som jobbar utomlands senast i Dubrovnik.
Fungerar kanonbra.

Ha de
 

Karin & Dick

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2024
Sv: Hur kan man ringa med datorn

Jag brukar själv ringa via SKYPE på datorn (och med kamera). MEN??? Hur utan dator?????
Hur gör du i husbilen?
Många ???
Hälsn Dick
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Hur kan man ringa med datorn

Hittar man en Wi-Fi anslutning (trådlöst internet) kan man numera ringa utan dator med en Wi-Fi/Skype telefon från Netgear.

Misco.se - Netgear SPH101 trådlös SKYPE-Telefon

Med Skype ringer du för lokaltaxa (ca 14 öre/min) till fasta telenätet, varhelst du befinner dig i världen. Fixa ett Skypekonto och sätt in en hundralapp. Ser är det bara att ringa.
 
Senast ändrad:

Karin & Dick

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2024
Sv: Hur kan man ringa med datorn

Hur hittar man Wi-Fi anslutning ( och vad är det) utan dator ????? Fungerar detta bara i Sverige eller även i Europa?
Ytterligare några ????
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Hur kan man ringa med datorn

Jag antar att det finns möjliget att se om man har förbindelse med Netgear-telefonen.
Det vanligaste är att man på sin bärbara dator installerar ett program som visar om det finns några Wi-Fi nät tillgängliga. Då ringer du med en liten telefon som ansluts via USB-porten
Wi-Fi näten kan vara Fon(era), öppna privata- eller företagsnät. Ofta vid bibliotek, stationer, flygplatser mm.
Jag vill minnas att Mc Donald gör reklam för att man bjuder på Wi-Fi.
På andra ställen kan man tvingas betala för att ansluta.

Wi-Fi är en standard som finns i hela världen.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hur kan man ringa med datorn

Till Dick 55:
Jag menar att jag har inget telefonabonnemang alls...Jag har ett Bredband (Comhem) sedan har jag en Sph 101.

Detta är en vanlig WiFi tel och denna ansluter du till 220 volt, (som då laddar upp sig) sedan kan du gå ut på gatan om du vill för att snacka.

Denna håller då en trådlös kontakt med ditt trådlösa nätverk.
Gå in och kolla på tidigare inlägg om SPH 101.
Sedan ringer jag inga telefonnr från bilen -DATORN- utan det gör jag från min vanliga mobil.
Hälsningar från kurt.b
:D :D
 
Toppen