• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur har ni monterat fast er TV?

F

F.d. 55521

Guest
i vår husbil (BÜSTNER T615 04) har jag plats för en TV som skall monteras på en snurr och utdragbar skiva som man kan styra in i ett skåp. i brickan finns det några hål men mellanrummet mellan skivan och armen är så lite att om jag skruvar fast min tv så kommer jag inte att kunna snurra skivan.
Hur ska man montera fast tvn på skivan? Hur har ni gjort?

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Hur har ni monterat fast er TV?

Så löste jag monteringen av tv med hållare.
Se gärna på " fortsatt renovering" inlägg bl.a 2088.
mvh Bror

F

F.d. 55456

Guest

Hej.
Vår förra HB var en Burstner I685 Elegant som hade en likadan platta för TV:n där hade man satt långa spänband som höll fast tv:n, då gick det att snurra plattan.
MVH Bjarne
:mh4:
PS
Hittade bilden som jag inte visste att jag hade-
DS

Bilagor

• DSC00414.JPG
    DSC00414.JPG
    5 MB · Visningar: 9
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55521

Guest

Hej.
Vår förra HB var en Burstner I685 Elegant som hade en likadan platta för TV:n där hade man satt långa spänband som höll fast tv:n, då gick det att snurra plattan.
MVH Bjarne

Tack! Jag har funderat på denna variant, och det är kanske den enda, men jag undrar hur det är tänkt att man ska använda hålen?

F

F.d. 55456

Guest

Hej.
Tror du att dom har tänkt?
Vår var försedd med en "Grundig tjockTV " som satt fast med spännbandet. Fördelen med den tv:n var att man kunde se på den ur "alla" vinklar vilket inte gick när jag satte dit en modern LCD-tv den var vi tvungna att vinkla så att man fick den rätt :
MVH Bjarne
:mh4:

Senast redigerad av en moderator:

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Hej!!
Så här gjorde vi på våran Hobby..hållaren är köpt från Glas....och är avsett för datorskärm som kan sättas fast på bordkant.

Bilagor

• IMG_1014.JPG
    IMG_1014.JPG
    48,6 KB · Visningar: 10
Toppen