• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur gick det!

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Jag skrev nyligen om att jag hadde varit på bilprovningen,och att dom anmärkte på ett läck på slang-muffen mellan tankrör och tank.Fick ett råd utav någon med samma problem,hann hadde gjort på ett sätt som passade honom och som fungerade.På min bil så gick det att göra lite annorlunda, utrymmet runt motorn är så olika beronde på olika utrusningar man har.I mitt fall så tog jag bort luftrenaren för att komma åt muffen,det visade sig att muffen var alldeles för kort för att räcka till i längd en bit inn på båda rören så det var inte konstigt att det läckte.Hur denna slang var för kort är inget att lägga kraft och tanke på, det kan vara flera förklaringar på detta, bilen köptes ny,så det är inget fel som har begåts efteråt.Slangen som var där hadde en diameter på 50mm, den nya jag köpte var på 52mm så det gick lätt att trä på denna,köpte även gammla sortens slang klämmor och satte dubbla som säkerhet.Kan även till-lägga att jag tog till en slang som var 40mm längre.Kann bara till-lägga att det var fruktansvärt trångt,hadde jag lämnat i bilen så begriper jag att det hadde kostad en hel del.Nu hadde jag turen att lyckas det blev tätt,hoppas att någon kan ta nytta av detta.För min del så tycker jag att man försöka hjälpa man så gott man kan med goda råd,det är en värdefull styrka i en klubb.Valle
 
Toppen