• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur göra den "vacker"

F

F.d. 3738

Guest
Nu avslöjar jag min brist på erfarenhet,men! mina bilar polerar och vaxar jag ibland.
Nu är det är dags att ta ut husbilen, för oss, den allra första våren, Härligt ! men... allt
kräver sin omsorg. Om jag förstår rätt så är karossen dels lakerad alum.plåt, och dels
plasytor, av något slag. ( en Hymer ) vad använder jag för poler och vaxmedel ? olika
för plåt och plastytor, eller använder man samma ? (typ för bil eller för båt ? )

Jag behöver goda tipps av någon glad erfaren husbilsvän, så jag inte gör något tokigt i den allra första "våryran".
 
F

F.d. 6095

Guest
Sv: Hur göra den "vacker"

Hej !
Svenska Tält (www.svenskatalt.se ) i Dorotea saluför ett tvättmedel som heter "REN FRITID".
Det både tvättar och lämnar en vaxad yta.Jag blev positivt överraskad,enkelt o bra.
Hälsn. Mikael
 

sonyLT

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024
Sv: Hur göra den "vacker"

Jag använder ett tyskt vax som finns på Jula
det heter GROJET 2000 ( en blå plåt burk )
Fungerar på plåt , plast, glasfiber myckt lättarbetat och ger ett perfekt resultat
skinande blankt.
Sonny
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Hur göra den "vacker"

Hej, jag har också använt REN-FRITID som är suveränt och drygt

ha det bra Pelle
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Hur göra den "vacker"

Då kanske man skulle prova Julas rengöringmedel,hustrun börjar jobba där om ett par veckor! Undrar om man får rabatt:twitcy:
 
Toppen