• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur gör man med en TOMTOM 930

F

F.d. 13883

Guest
Efter att ha tröttnat på min Navigon 710 som inte klarade koordinater har jag köpt mig en
TOMTOM 930. Den är i många avseende mycket bättra än Navigon men hur stänger man
av navigationen. Efter att ha kommit fram till destinationen fortsätter den att tala om hur man ska åka även om jag bara vill åka utan specielt mål. På både Garmin och Navigon frågas om man vill avsluta navigationen. Jag har haft många olika Gps´er i båtar och samma där man kan avsluta navigeringen. Ringde till TOMTOM support de kunne inte svare på frågan. Har jag missat någonting frågar jag mig? Någon som vet?

Cglaut :twitcy:

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Hur gör man med en TOMTOM 930

Funkar det inte att i meny´n gå till "tidigare destination" och radera tidigare destinationer?
Då bör det ju inte finnas nåt att navigera till:wink:

Eller?

Anders.

Kjell o Anna-Lena

HBK Medlem
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
911
Medlemskap
2025

Efter att ha tröttnat på min Navigon 710 som inte klarade koordinater har jag köpt mig en
TOMTOM 930. Den är i många avseende mycket bättra än Navigon men hur stänger man
av navigationen. Efter att ha kommit fram till destinationen fortsätter den att tala om hur man ska åka även om jag bara vill åka utan specielt mål. På både Garmin och Navigon frågas om man vill avsluta navigationen. Jag har haft många olika Gps´er i båtar och samma där man kan avsluta navigeringen. Ringde till TOMTOM support de kunne inte svare på frågan. Har jag missat någonting frågar jag mig? Någon som vet?

Cglaut :twitcy:
Prova med att nollställa rutten.
Kjell

F

F.d. 13883

Guest

ok

Senast redigerad av en moderator:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

På min TT fins en meny

"Nollställ rutt"

trycker jag på den slutar anvisningarna.

F

F.d. 13883

Guest

Nej det verkar logisk att rensa bort allt, men den fortsätter att navigera

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag går också in i menyn och "nollställ rutt". Kanske har du fått ett måndags-ex?

MVH annette

F

F.d. 13883

Guest

Tack jag hittade det, lite konstigt att supporten inte kunne lösa detta.
Nu är funker det och jag vill tacke alla för supporten
Hälsar
Cglaut
:yes:

Senast redigerad av en moderator:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Kollade min TomTom 710.
I tredje huvudmenyn finns alternativet "Nollställ rutt".
Fungerar helt ok.
Borde vara samma på din 930.

Toppen