• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur gör långliggarna?

D

Deleted member 11118

Guest
Bara en tanke som dök upp. Hur gör långliggare i exp Spanien på campingar med tömning av "gråvattnet" Gäller så klart husbilar.

ejerblom

FD HBK Medlem
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Hur gör långliggarna?

I Santa Pola där vi ligger är framdraget ledningar till varje plats för grå vatten. Tömning av latrin sker som på andra ställen på härför avsedd plats. Vatten finns vid varje plats. Vi uppskattar lite bekvämlighet och föredrar att stå på campingplats.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

När vi ligger stilla i Kroatien går jag och tömmer latrinen på avsedd plats. Sen går jag och hämtar vatten i 10L vattenkanna. Vi duschar utomhus bakom bilen och äter på restaurang så det räcker att vi tömmer gråvattnet på avsedd plats innan vi lämnar parkeringen.

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Vi har en form av "Gråvattenvagn" som vi sätter under och sen tömmer på avsedd plats.
Men på många campingplatser i Spanien finns vatten&avlopp på tomten. Latrin på särskild plats precis som i Sverige.
Mvh
Gun

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi var långliggare på en ställplats i Albufeira i Portugal i vintras. Där tog Hasse en hink och tömde gråvatten i och gick bort till avsedd plats och hällde ut innehållet. Så funkar det på många ställplatser och campingar i Europa.

Toppen