• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur gör jag

proflies

FD HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14070
Medlemskap
2023
Jag har en Kenwood GPS och vet inte vilket format jag skall använda jag får inte in koordinatorerna hur jag än provar

IMG_0570.JPG

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Sv: Hur gör jag

Vælg at sætte den blå prik i 3. felt fra oven, så passer det med den måde som husbilsklubben.se angiver koordinater på.

Når du siden skal indtaste koordinatr på en stellplass , så vises mønsteret så du bare skal taste de rette bogstaver og tal

proflies

FD HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14070
Medlemskap
2023

Jag fick på en del ställen för mycket siffror och på en del för lite. Jag prövade
3:dje uppifrån men även med de andra utan att få någon ordning på det

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Om du vill lägga in koordinaterna som finns i HBK Husbilsplatser så gäller inställningen i din GPS det 3:e alternativet ddd mm ss.s = "GG MM SS" (grader minuter sekunder, tecknet efter punkten kan utelämnas)

Andra varianter att skriva koordinaterna fordrar att du ställer in din GPS efter deras system. När du väl lagt in koordinater så kommer de att omvandlas till den positionangivelse du sedan väljer att ha som standard i din GPS.

Det finns vissa GPS-program för dator där man kan lägga in koordinater direkt oavsett system men som automatiskt omvandlar och visar dem på det sätt man valt som standard.

Toppen