Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är inga problem att köra värmen utan att det är vatten i behållaren. Så visst kan du värma bodelen innan du fyller i vatten.Har en Truma 6E med frostskydd som löser ut sig om temp:en blir kallare än 7 C. Vill fylla boilern...men det går inte innan HB:en blir +7 C. Kör ni Truma:an med tom boiler tills det blir HB:en blir varmare än +7 C
Jag brukar värma frystömningsventilen med en värmefläkt/hårtork innan jag fyller. Tricket med cykel ekern funkar inte på min ventil. Jag brukar vintertid fylla med varmvatten och låta en del vatten passera frystömningsventilen. Därefter på med värmefläkten/hårtorken och tända pannan. Vi dricker inte vattnet från tanken.Har en Truma 6E med frostskydd som löser ut sig om temp:en blir kallare än 7 C. Vill fylla boilern...men det går inte innan HB:en blir +7 C. Kör ni Truma:an med tom boiler tills det blir HB:en blir varmare än +7 C
Truma har skapat en säkerhetsfunktion som många väljer att åsidosätta på allehanda sätt.Satte dit en batterikabelklamma för att hålla ventilen uppe
konstigt att TRUMA. intehar löst detta från början?
Ja men om batteriet tar slut töms ju tanken. Har hänt mig två gånger i sommarTruma har skapat en säkerhetsfunktion som många väljer att åsidosätta på allehanda sätt.
Pålle
Ja men om batteriet tar slut töms ju tanken. Har hänt mig två gånger i sommar
Innan jag visste varför att tanken var tom, givetsvis får man inte glömma att ta bort klanman el nåt Annat före vintern. Tycker att den bara skall tömma ut vattnet om det är kallt ute men varför när batteriet är tomt?
Ja men om batteriet tar slut töms ju tanken. Har hänt mig två gånger i sommar
Innan jag visste varför att tanken var tom, givetsvis får man inte glömma att ta bort klanman el nåt Annat före vintern. Tycker att den bara skall tömma ut vattnet om det är kallt ute men varför när batteriet är tomt?