• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hur funkar (min) antenner?

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2026
Vi har en Televés Diginova Boss 144111 (TDB) takantenn monterad på ett maströr.
Pga att vi också har en Oyster HD-parabol så använder vi inte TDB-antennen.

Nu till anledningen för min fråga:

Bilradion i vår bil (Carthago I51) har bedrövlig mottagning och jag skulle vilja använda TDB-antennen enbart för FM frekvensintervallet.
TDB-antennen klarar enligt tillverkaren av att ta emot flera olika frekvensen FM, BIII och DTT (UHF).

-Kommer det att funka eller störs FM-mottagningen av de andra frekvenserna som antennen också klarar av att emot?

Tack på förhand för info o klarhet eftersom jag inte har kunskapen om hur antenner funkar!

Hälsningar
Stefan

Sv: Hur funkar (min) antenner?

Hej Stefan. Jag kopplade bort Carthagos original förstärkare och drog en antennsladd från TV antennförstärkaren och fick en utomordentligt bra radio mottagning. Om du hör av dig skall jag förklara hur jag drog kabeln. Hälsningar Åke

Tillbaka
Toppen